زلنسکی در مراسم گولدن گلوب: جنگ جهانی سومی در کار نخواهد بود

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در این مراسم شان پن، بازیگر آمریکایی نیز پیش از ولودیمیر زلنسکی سخنرانی کرد و در جریان سخنانش «شجاعت جوانان ایران» و «سرسختی جنبش زنان افغانستان» را ستود

آگهی

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین سه‌شنبه شب در جریان سخنرانی ویدئویی در مراسم اهدای جوایز گولدن گلوب گفت که «جنگ جهانی سوم روی نخواهد داد». 

سخنان رئیس‌جمهوری اوکراین در حالی بیان شد که کشورش از نزدیک به ۱۱ ماه پیش با تهاجم نظامی روسیه روبرو است. ولودیمیر زلنسکی مقابله کشورش با حمله نظامیان روسیه را نماد دفاع از «حق نسل‌های آینده برای آشنایی یا جنگ تنها از راه فیلم» دانست. 

رئیس‌جمهوری اوکراین اظهار داشت: «جنگ جهانی اول جان میلیون‌ها نفر را گرفت. جنگ جهانی دوم ده‌ها میلیون قربانی بر جای گذاشت. جنگ جهانی سومی در کار نیست، این یک سه‌گانه نیست.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

سخن ولودیمیر زلنسکی به «سه‌گانه» نبودن جنگ‌های جهانی، به رویکرد مرسوم در دنیای سینما اشاره دارد که برخی داستان‌ها در سه فیلم جداگانه روایت می‌شوند. «پدرخوانده»، «ارباب حلقه‌ها» و «ماتریکس» از جمله سه‌گانه‌های معروف تاریخ سینما هستند. 

رئیس‌جمهوری اوکراین که به عنوان شخصیت سال ۲۰۲۲ مجله تایم برگزیده شده، همچنین به شرکت‌کنندگان در مراسم اهدای جوایز گولدن گلوب وعده داد که کشورش «تهاجم روسیه» را متوقف خواهد کرد. 

در این مراسم شان پن، بازیگر آمریکایی نیز پیش از ولودیمیر زلنسکی سخنرانی کرد و در جریان سخنانش «شجاعت جوانان ایران» و «سرسختی جنبش زنان افغانستان» را ستود.

رئیس‌جمهوری اوکراین ماه گذشته در تنها سفر خارجی خود از زمان آغاز جنگ در کشورش، به ایالات متحده سفر و با جو بایدن، همتای آمریکایی خود در کاخ سفید دیدار کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کی‌یف: جنگ اوکراین کشور را به «بزرگترین میدان مین جهان» تبدیل کرده است

هشدار زلنسکی دربارۀ «موج جدید حملات روسیه» پیش از سال نوی میلادی

زلنسکی و اردوغان در استانبول با یکدیگر دیدار کردند