رومن آبراموویچ میلیاردر مشهور روس توانست از تحریم‌های بین‌المللی فرار کند

Russian tycoon Roman Abramovich
Russian tycoon Roman Abramovich Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بر اساس گزارش گاردین، سرمایه‌های موجود در ۱۰ تراست مخفی فراساحلی که به نام آبراموویچ تأسیس شده بودند و دست‌کم ۴ میلیارد دلار ارزش داشتند، سه هفته قبل از آغاز جنگ اوکراین به سرعت سازماندهی مجدد شدند و تحت مالکیت هفت فرزند او که کوچکترین آنها تنها ۹ سال دارد، درآمده‌اند

آگهی

رومن آبراموویچ، میلیاردر ۵۶ سالۀ روس توانست از تحریم‌های بین‌المللی که در پی حمله روسیه به اوکراین علیه الیگارش‌های روس وضع شده بود، فرار کند.

بنا بر گزارش نشریه بریتانیایی گاردین، او بیش از ۴ میلیارد دلار از دارایی‌هایش را قبل از اعمال تحریم‌ها، به هفت فرزندش منتقل کرده است.

اسنادی که توسط گاردین بررسی شده، نشان می‌دهد که این نقل و انتقالات مالی، در اوایل فوریه ۲۰۲۲ میلادی و حدود سه هفته قبل از حمله روسیه به اوکراین انجام شده است.

بر اساس گزارش گاردین، سرمایه‌های موجود در ۱۰ تراست مخفی فراساحلی که به نام آبراموویچ تأسیس شده بودند و دست‌کم ۴ میلیارد دلار ارزش داشتند، سه هفته قبل از آغاز جنگ اوکراین به سرعت سازماندهی مجدد شدند و تحت مالکیت هفت فرزند او که کوچکترین آنها تنها ۹ سال دارد، درآمده‌اند.

فرزندان رومن آبراموویچ همچنین صاحب دارایی‌هایی از جمله املاک لوکس، ناوگانی از سوپرقایق‌های تفریحی، هلیکوپترها و جت‌های شخصی شده‌اند.

با این افشاگری، اکنون این سوال مطرح است که در صورت صحت ادعاهای نشریه گاردین، آیا باید فرزندان آبراموویچ نیز مشمول مقررات مسدود شدن دارایی‌ها بشوند یا خیر.

برخلاف پوتین و مشاوران نزدیک او که تقریبا همه اعضای خانواده هدف تحریم‌های بین‌المللی هستند، اعضای خانواده‌های الیگارش‌های روس عمدتا از این تحریم‌ها معافند.

بریتانیا و اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۲ میلادی علیه رومن آبراموویچ (به دلیل طرفداری از کرملین و داشتن روابط نزدیک با پوتین و بهره‌مندی مالی از این رابطه) تحریم‌های گسترده‌ای وضع کردند؛ البته او داشتن هرگونه ارتباط مالی با کرملین را رد کرده و برای لغو تحریم‌های اتحادیه اروپا اقدام قانونی را آغاز کرده است.

آبراموویچ که تابعیت روسیه، اسرائیل و پرتغال را دارد، مشمول تحریم‌های آمریکا نیست؛ چراکه در پی فعالیت او به عنوان میانجی غیررسمی در مذاکرات صلح اوکراین، کی‌یف از واشنگتن درخواست کرد که او را از تحریم‌های سنگین مالی معاف کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزارت کشور بریتانیا به پنهانکاری در پرونده اعطای ویزای طلایی به الیگارش‌های روس متهم شد

اتفاق شوک آور برای هواداران چلسی؛ دارایی و املاک آبراموویچ در بریتانیا توقیف شد

دردسر تازه مالک چلسی؛ افشای سرمایه‌گذاری آبراموویچ بر روی بازیکنان تیم‌های رقیب