قایق تفریحی ۹۰۰ میلیون یورویی آبراموویچ در بدروم ترکیه

قایق تفریحی اکلیپس رومن آبراموویچ
قایق تفریحی اکلیپس رومن آبراموویچ Copyright Lionel Cironneau/AP
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گزارش ها نشان می دهند که دو قایق تفریحی رومن آبراموویچ، مالک پیشین چلسی برای فرار از توقیف در شهر بندری بدروم ترکیه پهلو گرفته اند.

آگهی

درحالی که کشورهای غربی اموال بسیاری از الیگارک های روس را مصادره و یا توقیف کرده اند، به نظرمی رسد یک شهر توریستی ترکیه تبدیل به مامن اقتصادی برای این ثروتمندان روس نزدیک به ولادیمیر پوتین شده است.

این پناهگاه اقتصادی الیگارش روس شهر بندری بدروم ترکیه است، شهری که تحریم های گسترده علیه ثروتمندان روس نزدیک به کاخ کرملین را اعمال نمی کند.

بی دلیل نیست که گزارش شده دو یات، قایق تفریحی خصوصی فوق العاده رومن آبراموویچ، مالک باشگاه چلسی بتازگی در این شهر بندری پهلو گرفته اند. یکی ازاین یاتها، «اکلیپس»، در زمره گرانترین و بزرگترین قایق های تفریحی جهان است. گفته می شود قیمت این قایق تفریحی بیش از ۹۰۰ میلیون یورو ارزش دارد.

این قایق مجهز به دو بالگرد و یک سامانه دفاع موشکی است.

حضور رومن آبراموویچ در این شهر می تواند برای صنعت گردشگری این شهر دردسرساز باشد. شهر توریستی که تا دیروز به سواحل زیبایش شهره بود، اما امروز به یک بمب خبری در بحبوحه جنگ اوکراین تبدیل شده است.

پیش از این همه گزارش شده بود برخی از الیگارک های روس جت های خصوصی خود را برای فرار از توقیف در اروپا، به فرودگاه بیت المقدس و تل آویو در اسرائیل فرستاده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترکیه: یک مین جدید را در دریای سیاه کشف و خنثی کردیم

پوتین: روسیه به ناتو حمله نخواهد کرد؛ اما جنگنده‌های اف۱۶ را هرکجا که باشند سرنگون می‌کند

رویترز: روسیه برای دریافت پول نفت‌های فروخته شده‌اش دچار مشکل شده است