اعتراضات ایران؛ تداوم تجمعات خیابانی و افزایش نگرانی‌ها دربارۀ خطر اعدام قریب‌الوقوع محمد قبادلو

تجمع ایرانیان در نیویورک آمریکا در همبستگی با معترضان ایران
تجمع ایرانیان در نیویورک آمریکا در همبستگی با معترضان ایران Copyright KENA BETANCUR/AFP or licensors
Copyright KENA BETANCUR/AFP or licensors
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آخرین اخبار و گزارش‌های مرتبط با اعتراض‌ها در ایران در روز دوشنبه ۵ دی (۲۶ دسامبر) را می‌توانید در این صفحه پیگیری کنید.

آگهی

هفته پانزدهم اعتراضات ایران در حالی ادامه دارد که شب گذشته برخی از شهرها صحنه تجمع مردم معترض بودند. بر اساس ویدیوها و گزارش‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، در مناطق نارمک در شرق و پونک، جنت‌آباد و شاهین جنوبی در غرب تهران و همچنین مهرشهر کرج معترضان با تجمع علیه جمهوری اسلامی شعار دادند. همچنین در شهرهای مهاباد و بوکان در استان آذربایجان غربی و آمل در استان مازندران نیز معترضان به خیابان آمده و شعارهای ضد حکومتی سردادند. 

حمایت‌های بین‌المللی از معترضان ایرانی همچنان رو به افزایش است. نمایندگان کنگره ایالات متحده روز گذشته از تصویب لایحه‌ای با عنوان «قانون ۲۰۲۱ مربوط به آزار و اذیت و هدف‌گیری غیرقانونی افراد» خبر دادند. بر اساس این قانون، وزارت خارجه آمریکا موظف شده است که به‌صورت دوره‌ای، هویت افراد خارجی را که از طرف حکومت ایران «آگاهانه مسئول نظارت، آزار و اذیت، زندانی کردن یا کشتن شهروندان ایران یا آمریکا» هستند، به کنگره این کشور گزارش دهد.

قوه قضائیه شب گذشته ویدیویی مبنی بر اتهامات محمد قبادلو، معترض ۲۲ ساله منتشر کرد. با توجه به این که چنین ویدیوهایی پیشتر درباره مجیدرضا رهنورد و محسن شکاری، دو معترض اعدام شده هم منتشر شده بود، نگرانی‌ها درباره احتمال اعدام قریب‌الوقوع آقای قبادلو افزایش یافته است. 

آخرین اخبار و گزارش‌های مرتبط با اعتراض‌ها در ایران در روز دوشنبه ۵ دی (۲۶ دسامبر) را می‌توانید در این صفحه پیگیری کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعدام ۸۵۳ نفر در سال ۲۰۲۳؛ عفو بین‌الملل: چوبه دار ابزار حکومت ایران برای سرکوب و ارعاب است

ایران یک نفر را به اتهام ارتباط با «موساد» و انجام حمله پهپادی در اصفهان اعدام کرد

ایران چهار نفر را به اتهام «جاسوسی برای اسرائیل» اعدام کرد