علی دایی: خدا را شکر که هواپیمای همسرم مورد اصابت موشک‌های دشمن قرار نگرفت

علی دایی
علی دایی Copyright رسانه های ایران
Copyright رسانه های ایران
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

علی دایی، ستاره پیشین تیم ملی فوتبال ایران درباره حواشی پیش آمده در سفر دختر و همسرش به سمت دبی گفت: «خدا را شکر می‌کنم که هواپیمای‌شان مورد اصابت موشک‌های دشمن قرار نگرفت و در این لحظه که با شما صحبت می‌کنم در سلامت کامل در کنارم نشسته‌اند.»

آگهی

علی دایی، ستاره پیشین تیم ملی فوتبال ایران درباره حواشی پیش آمده در سفر دختر و همسرش به سمت دبی گفت: «خدا را شکر می‌کنم که هواپیمای‌شان مورد اصابت موشک‌های دشمن قرار نگرفت و در این لحظه که با شما صحبت می‌کنم در سلامت کامل در کنارم نشسته‌اند.»

همسر و دختر علی دایی، فوتبالیست سابق تیم ملی ایران امروز از فرودگاه امام خمینی تهران با پرواز شرکت هواپیمایی ماهان عازم دبی بودند اما طبق دستور مقامات امنیتی، هواپیمای حامل آن‌ها از آسمان دبی بازگشت و در فرودگاه کیش به زمین نشست. قوه قضاییه ایران مدعی است که همسر علی دایی ممنوع‌الخروج بوده است.

برخی از رسانه‌ها نیز اعلام کرده بودند که همسر علی دایی و دخترش عازم آمریکا بودند.

علی دایی در گفت‌وگویی با سایت تابناک درباره شایعات سفر همسر و دخترش به آمریکا با انتشار بلیت آن‌ها گفت: «این هم کذب محض و دروغی است که عنوان کرده‌اند. بلیت‌های همسر و دخترم موجود است و مردم می‌توانند تاریخ صدور و تاریخ رفت و برگشت آنها را ببینند.»

Tabnak
بلیت رفت و برگشت همسر و دختر علی دایی به دبیTabnak

وی افزود: «همسرم اگر قصد سفر به آمریکا را داشت از پرواز داخلی(هواپیمایی ماهان) استفاده نمی‌کرد. آن رسانه‌ای که این اخبار و اطلاعات کذب را منتشر کرده است، نمی‌دانم چه هدفی را دنبال می‌کرده! همسر و دختر من به طور کاملا قانونی و از مبدأ قانونی کشور اقدام به مسافرت کردند و مرتکب هیچ رفتار و عمل غیرقانونی نشدند.»

این فوتبالیست سابق تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد: «این که حالا عنوان می‌کنند که پس از ماجرای امروز برنامه سفرشان به آمریکا را به تعویق انداخته‌اند، یک سناریو سازی غیر واقعی است. تمام مراحل سفر همسر و دخترم کاملا مطابق قوانین جاری کشور صورت گرفته بود. تاریخ رفت و برگشت بلیت‌ها نیز ثابت می‌کند که آنها امروز (دوشنبه) به دوبی می‌رفتند و دوشنبه هفته آینده به ایران بازمی‌گشتند.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا همسرش تعهدی به مراجع ذیربط برای اطلاع دادن از قصد سفر به خارج از کشور داده است گفت: «خیر، به هیچ عنوان. واقعیت ندارد. همسرم هیچ تعهدی مبنی بر مطلع کردن مقامات یا نهادها و ادارات قبل از انجام سفر خارجی نداده است.»

قوه قضاییه ایران در واکنش به بازگرداندن همسر و دختر علی دایی گفته بود که «در پی اقدامات اخیر خانواده علی دایی «صاحب یک گالری بزرگ طلا و جواهر» در همراهی با گروه‌های ضد انقلاب و اغتشاشگران و دعوت به اعتصاب، همسر علی دایی متعهد شده بود قبل از قصد خروج از کشور نهادهای ذیربط را از تصمیم خود مطلع کند.»

علی دایی  درباره موضوع ممنوع الخروجی همسرش گفت: «این که همسر بنده ممنوع‌الخروج بوده و باید پیش از اقدام به سفر این مطلب را اطلاع می‌داده کذب محض است. نه برای من نه برای همسرم تا امروز از قوه‌قضائیه ابلاغ یا SMS با این مضمون که ممنوع‌الخروج هستیم، نیامده است. همسرم طبق تمام قوانین جمهوری‌اسلامی برای سفر به خارج از کشور اقدام کرد و مثل همه مردم پشت باجه کنترل گذرنامه پلیس ایران در فرودگاه ایستاد و پس از تأیید مجوز خروجی قانونی اقدام به سوار شدن به هواپیما کرد.»

وی تاکید کرد: «اگر همسرم مشکل ممنوع‌الخروجی داشت، پلیس کنترل گذرنامه فرودگاه گذرنامه‌اش را ضبط و اجازه سوار شدن به هواپیما و خروج از مرز هوایی را به او نمی‌دادند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشف یک ماهی جدید در ایران که «علی دایی» نام گرفت

رونالدو رکورد گل‌زنی علی دایی را شکست و از «شهریار» تمجید کرد

عفو‌بین‌الملل گزارش سال ۲۰۲۳ را در خصوص خشونت، سرکوب، سلب آزادی‌ها و نقض حقوق بشر در ایران منتشر کرد