فاصله ۶۰ هزار یورویی درآمدها؛ میانگین حقوق سالانه در اتحادیه اروپا چقدر است؟

اسکناس‌های یورو (پول واحد اروپایی)
اسکناس‌های یورو (پول واحد اروپایی) Copyright CANVA
Copyright CANVA
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

میانگین درآمد سالانه در اتحادیه اروپا چقدر است؟

آگهی

اداره آمار کمیسیون اروپا روز دوشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد که متوسط حقوق ناخالص سالانه کارکنان تمام وقت در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۱ به ۳۳ هزار و ۵۰۰ یورو رسید. 

گزارش اداره آمار کمیسیون اروپا (یورواستات) حاکیست، در میان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا، بالاترین میانگین دستمزد ناخالص سالانه کارکنان تمام وقت در لوکزامبورگ و به میزان ۷۲ هزار و ۲۰۰ یورو ثبت شده که بیش از ۶۰ هزار یورو افزون‌تر از پایین‌ترین درآمد ثبت شده در میان کشورهای عضو است که در بلغارستان و به میزان ۱۰ هزار و ۳۰۰ یورو گزارش شده است.

پس از لوکزامبورگ، بیشترین متوسط حقوق ناخالص سالانه کارکنان تمام وقت، به ترتیب، در کشورهای دانمارک (۶۳ هزار و ۳۰۰ یورو) و ایرلند (۵۰ هزار و ۳۰۰ یورو) ثبت شده است.

یورواستات
متوسط درآمد هر شاغل تمام وقت در کشورهای عضو اتحادیه اروپایورواستات

بر پایه گزارش یورواستات، پایین‌ترین میانگین دستمزد ناخالص سالانه کارکنان تمام وقت نیز پس از بلغارستان، به ترتیب، در کشورهای مجارستان (۱۲ هزار و ۶۰۰ یورو) و رومانی (۱۳ هزار یورو) گزارش شده است.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که متوسط حقوق ناخالص سالانه کارکنان تمام وقت در ۹ کشور عضو یعنی لوکزامبورگ، دانمارک، ایرلند، بلژیک، اتریش، سوئد، آلمان، فنلاند و فرانسه از میانگین ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا بالاتر است. 

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

شاخص «متوسط حقوق ناخالص سالانه کارکنان تمام وقت» برای اعطای مجوز کار به کارگران خارجی با مهارت بالا در قالب دستورالعمل کارت آبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هدف این دستورالعمل، جذب کارگران بسیار ماهر به یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا با امکان نقل مکان آسان‌تر آنها به دیگر کشورهای عضو این اتحادیه است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حداقل دستمزد اعضای اتحادیه اروپا در ۲۰۲۲؛ کمینه حقوق در آمریکا از کدام کشورها بیشتر است؟

توافق ۲۷ عضو اتحادیه اروپا برای بهبود سطح دستمزدهای پایین

مشاغل پرتقاضا در آمریکا طی دهه آینده کدامند و دستمزد آنها چقدر است؟