آمریکا دوست نزدیک پوتین و یکی از ثروتمند‌ترین مردان روسیه را تحریم کرد

ولادیمیر پوتین و ولادیمیر پوتانین
ولادیمیر پوتین و ولادیمیر پوتانین Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تحریم‌های تازه واشنگتن همچنین علاوه بر ولادیمیر پوتانین، ده‌ها مقام دولتی روسیه و شرکت‌های فعال در بخش مالی این کشور را نیز شامل می‌شود.

آگهی

ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که تحریم‌هایی مالی علیه ولادیمیر پوتانین، معاون سابق نخست‌وزیر ولادیمیر پوتین و یکی از ثروتمندترین مردان روسیه وضع کرده است.

تحریم‌های تازه واشنگتن همچنین علاوه بر فرد یاد شده، ده‌ها مقام دولتی روسیه و شرکت‌های فعال در بخش مالی این کشور را نیز شامل می‌شود.

روس‌بانک که ولادیمیر پوتانین سال جاری میلادی آنرا خریداری کرد به همراه چند موسسه مالی دیگر روسیه هدف نخست بسته تحریمی تازه آمریکا قرار گرفته‌اند.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا ضمن اشاره به تحریم روس‌بانک از آن به عنوان یک «موسسه اعتباری مهم» در ساختار دولت روسیه نام برده شده است.

ولادیمیر پوتانین، ثروتمند ۶۱ ساله روس و معاون سابق نخست وزیر پوتین یکی از قدرتمندترین و شناخته شده‌ترین الیگارش‌های روسیه به شمار می‌رود.

بر اساس گزارشی که در نشریه فوربس منتشر شد، این فرد نزدیک به ولادیمیر پوتین در سال گذشته میلادی با ثروتی حدود ۲۷ میلیارد دلار، دومین شخصیت ثروتمند روسیه لقب گرفته بود.

آقای پوتانین از طریق صندوق سرمایه‌گذای شرکت خوشه‌ای خود موسوم به «اینترروس کاپیتال» موفق شد در ماه آوریل گذشته کل سهام «سوسیته ژنرال» به عنوان سهام‌دار عمده روس‌بانک را خریداری کند.

بانک فرانسوی «سوسیته ژنرال» شش هفته پس از آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین در راستای تحریم‌های همه‌جانبه غرب فعالیت خود را در روسیه متوقف کرده بود.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز همزمان با وزارت خزانه‌داری ایالات متحده اعلام کرد که همسر و فرزندان این الیگارش روس نیز هدف تحریم‌ه قرار گرفته‌‌‌اند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که تحریم‌های مشابهی علیه ولادیمیر پوتانین و شبکه متصل به او شامل ۴۰ فرد دیگر توسط بریتانیا و کانادا نیز در نظر گرفته شده است.

بنا به آنچه در این بیانیه بر آن تاکید شده، در مجموع، ۱۸ نهاد مرتبط با بخش خدمات مالی فدراسیون روسیه به فهرست سیاه وزارت خزانه داری ایالات متحده اضافه شده است که تحریم‌هایی مالی علیه آنها اعمال خواهد شد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه به نقل از برایان نلسون، معاون امور تروریسم و ​​اطلاعات مالی این وزارتخانه تاکید کرده است که: «ما به تقویت انزوای روسیه از بازارهای جهانی ادامه می دهیم.»

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

منتقدان سرشناس پوتین که سر به نیست شدند

نشست اتحادیه اروپا برای وضع تحریم‌های بیشتر علیه تهران؛ وزیر خارجه آلمان: سپاه را هدف قرار می‌دهیم

اوکراین ۱۰ روحانی ارشد ارتدوکس را به اتهام همکاری با روسیه تحریم کرد