ادامه رکوردشکنی روزانه دلار آمریکا؛ معاون ارزی بانک مرکزی ایران برکنار شد

تابلوی نرخ‌های یک صرافی در تهران
تابلوی نرخ‌های یک صرافی در تهران Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

قیمت فروش هر دلار آمریکا در جریان مبادلات صبح چهارشنبه بازار آزاد تهران و در ادامه صعود متوالی خود در هشت روز کاری گذشته از مرز ۳۹ هزار تومان نیز گذشت و رکورد جدیدی ثبت کرد.

آگهی

قیمت فروش هر دلار آمریکا در جریان مبادلات صبح چهارشنبه بازار آزاد تهران و در ادامه صعود متوالی خود در هشت روز کاری گذشته از مرز ۳۹ هزار تومان نیز گذشت و رکورد جدیدی ثبت کرد.

پس از ثبت افزایش ۴۳۰ تومانی نرخ آغاز معاملات دلار (۳۵ هزار و ۸۵۰ تومان) در بازار توافقی که تحت نظارت بانک مرکزی ایران فعال شده، نرخ دلار در بازار آزاد تهران نیز بیش از ۴۰۰ تومان افزایش یافت و تا ۳۹ هزار و ۲۰ تومان صعود کرد. بدین ترتیب، کاهش نرخ برابری پول ملی ایران در مقابل دلار آمریکا طی سال جاری خورشیدی به بیش از ۴۸ درصد رسید.

همزمان هر یورو هم ۴۱ هزار و ۵۰۰ تومان فروش رفت که نزدیک به ۴۵۰ تومان بالاتر از نرخ پایانی معاملات روز سه‌شنبه بازار آزاد تهران بود. هر لیر ترکیه و افغانی نیز صبح چهارشنبه به ترتیب تا ۲۱۰۰ تومان و ۴۵۵ تومان فروخته شد.

با وجود کاهش ۲ دلاری بهای جهانی هر اونس طلا (۱۸۰۸ دلار)، ادامه صعود نرخ ارز در بازار تهران در جریان مبادلات صبح چهارشنبه، موجب شد تا قیمت قطعه تمام سکه طلا موسوم به طرح امامی تا سطح ۱۹ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان افزایش یابد. هر گرم طلای ۱۸ عیار هم صبح چهارشنبه با فتح قله تازه‌ دیگری، یک میلیون و ۷۱۰ هزار تومان خرید و فروش شد.

در حالی که گروهی از کارشناسان، ناتوانی بانک مرکزی ایران در مهار افزایش نقدینگی و نرخ تورم را یکی از دلایل بنیادین افت مستمر نرخ برابری ریال می‌دانند، خبرگزاری نزدیک به سپاه، تسنیم، به نقل از سخنگوی بانک مرکزی روز چهارشنبه از تغییر معاون ارزی این بانک خبر داد. بر پایه این خبر، محمد آرام جایگزین آقای خانی شده است. 

پیش از این، برخی رسانه‌ها در ایران از آغاز رایزنی‌ها برای تغییر علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی نیز خبر داده بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادامه رکوردشکنی‌های ساعتی نرخ ارز؛ دولت ایران می‌گوید کارِ دشمنان است

کدام بازار سرمایه در طول ۱۰ سال گذشته سود بیشتری داشته است: بیت کوین یا مسکن در لندن؟

کدام شهرهای اروپا برای راه‌اندازی استارت‌آپ بهترین هستند؟