اعتراضات ایران؛ از تجمع گسترده معترضان در چهلم کشته‌ شده‌ها تا وضعیت بحرانی در کرج

تجمع گسترده معترضان در کرج به مناسبت چهلمین روز کشته شدن حدیث نجفی
تجمع گسترده معترضان در کرج به مناسبت چهلمین روز کشته شدن حدیث نجفی Copyright تصاویر از شبکه‌های اجتماعی
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آخرین خبرها و گزارش‌ها درباره اعتراضات سراسری ایران و واکنش‌های بین‌المللی به آن‌ در روز پنج‌شنبه ۱۲ آبان (۳ نوامبر) را در این مطلب پیگیری کنید.

آگهی

هفتمین هفته و ۴۷ امین روز اعتراضات ایران شب گذشته نیز ادامه یافت و معترضان با برگزاری تجمع‌های پراکنده در شهرهای مختلف ایران علیه حکومت جمهوری اسلامی شعار سردادند.

جلسه غیررسمی شورای امنیت سازمان ملل که آمریکا و آلبانی درخواست برگزاری آن را برای بررسی سرکوب اعتراض‌ها در ایران داده بودند، روز گذشته برگزار شد. در این جلسه جاوید رحمان، نماینده ویژه سازمان ملل در امور ایران، شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل و نازنین بنیادی، بازیگر در حمایت از معترضان ایرانی و محکومیت خشونت وحشیانه نیروهای امنیتی علیه آن‌ها سخنرانی کردند.

در مقابل نماینده روسیه از استفاده «ابزاری» از حقوق بشر و هجمه به حکومت ایران انتقاد کرد و نماینده چین نیز موضوع اعتراض‌ها در ایران را «موضوعی داخلی» دانست.

همزمان اعتراض‌ و اعتصاب‌ دانشجویان در دانشگاه‌های ایران ادامه دارد و در برخی موارد با برخورد شدید نیروهای امنیتی روبرو شده است.

وضعیت اینترنت همچنان «اسف‌بار» گزارش می‌شود و دسترسی کاربران در ایران به شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها با دردسرهای فراوان و جز با فیلترشکن و پروکسی امکان‌پذیر نیست.

آخرین خبرها و گزارش‌ها درباره اعتراضات سراسری ایران و واکنش‌های بین‌المللی به آن‌ در روز پنج‌شنبه ۱۲ آبان (۳ نوامبر) را در این مطلب پیگیری کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شبهه‌های وارده به روایت رسمی؛ چرا گروهی از مردم به حادثه شاهچراغ مشکوکند؟

بازدید ۳۰ میلیونی؛ شروین حاجی‌پور با «آشغال» هم رکورد زد

بازداشت ده‌ها نفر دیگر در چندین شهر ایران؛ معترضان و حکومت مدعی وقوع تیراندازی شدند