آغاز هفتمین هفته از اعتراضات ایران؛ تجمعات اعتراض‌آمیز در چند دانشگاه برگزار شد

اعتراضات سراسری در ایران
اعتراضات سراسری در ایران Copyright عکس از ویدئوی منتشرشده در کانال تلگرام شوراهای صنفی دانشجویان کشور
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با وجود گذشت بیش از ۴۰ روز از زمان آغاز اعتراضات ضد حکومتی علیه جمهوری اسلامی، همچنان حضور مردم در خیابان‌های شهرهای مختلف کشور پررنگ گزارش می‌شود.

آگهی

با وجود گذشت بیش از ۴۰ روز از زمان جان باختن مهسا امینی در بازداشتگاه گشت ارشاد، اعتراضات سراسری و گسترده در شهرهای مختلف ایران همچنان ادامه دارد.

اعتراضات و تجمعات مردمی و دانشجویی در خیابان‌ها و دانشگاه‌های مختلف همچنان برگزار می‌شود و معترضان با سر دادن شعارهای تند ضد حاکمیتی مخالفت و خشم خود را نسبت به مقام‌های جمهوری اسلامی ابراز می‌دارند.

با وجود استمرار اعتراضات مقام‌های جمهوری اسلامی همچنان نشانه‌ای از نرمش و کوتاه آمدن در مقابل خواست معترضان از خود نشان نمی‌دهند. شب گذشته وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران جمهوری اسلامی طی بیانیه‌ای مشترک، ریشه اعتراضات را متوجه کشورهای غربی و حاصل یک برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده توسط سازمان سیا در ایالات متحده معرفی کردند. 

همچنین روز گذشته و بعد از برگزاری نماز جمعه در شهر زاهدان، مردم معترض با خشونت از سوی نیروهای امنیتی رو به رو شدند و تجمعات در سیستان و بلوچستان به درگیری کشیده شد. 

امروز هم قرار است تجمعاتی چه در داخل و چه در خارج از کشور برای همراهی و حمایت از خواست معترضان در مقابل جمهوری اسلامی برگزار شود.

اختلال اینترنت همچنان در ایران ادامه دارد و کاربران با محدودیت‌های فراوانی برای دسترسی به شبکه‌های پیام‌رسان و اجتماعی رو به رو هستند. با این حال همچنان تصاویر و ویدیوهای بسیاری از اعتراضات از شهرهای مختلف ایران مخابره می‌شود.

آخرین خبرها و گزارش‌ها درباره اعتراضات سراسری ایران و واکنش‌های بین‌المللی به آن‌ در روز شنبه ۷ آبان (۲۹ اکتبر) را در این مطلب پیگیری کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراضات ایران؛ به ابتکار آمریکا «ایران» موضوع نشست غیرعلنی شورای امنیت خواهد بود

گزارش سازمان ملل درباره ارتکاب «جنایت علیه بشریت» و مسئولیت مرگ مهسا امینی؛ پیامدها و واکنش‌ ایران

بر اساس گزارش‌های غیررسمی میزان مشارکت در انتخابات ایران به کمترین حد از زمان وقوع انقلاب رسید