اعتراض‌های ایران؛ نشست مجازی وزرای خارجه زن جهان در حمایت از معترضان برگزار شد

اعتراضات ایران نسبت به جانباختن مهسا امینی
اعتراضات ایران نسبت به جانباختن مهسا امینی Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوزفارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر خارجه کانادا در نشست مجازی وزرای خارجه زن جهان که با میزبانی این کشور و برای بحث و گفتگو درباره «سرکوب معترضان» در ایران برگزار شد، وعده داد که از «زنان فوق‌العاده شجاع ایران» حمایت کند.

آگهی

هفته پنجم اعتراض‌ها در حالی به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود که گزارش‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از ادامه مخالفت‌ها علیرغم موج دستگیری و سرکوب حکایت دارند.

طبق ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی چهارشنبه شب نیز برخی محله‌های پایتخت و چندین منطقه دیگر به‌ویژه در شهرهای کردنشین صحنه ناآرامی و سرداده شدن شعار از سوی معترضان بوده است.

در دنیای بین‌الملل و دیپلماسی همچنان تحریم‌ها علیه مقامات و نهادهای جمهوری اسلامی ادامه دارد. بعد از تحریم‌های اتحادیه اروپا، کانادا در دور جدید اقدامات خود چندین نهاد و شخصیت دیگر مرتبط با جمهوری اسلامی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد. شورای نگهبان، مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت از جمله نهادهای تحریم شده هستند. ایران روز گذشته در اقدامی تلافی‌جویانه چندین نهاد و شخصیت بریتانیایی را تحریم کرد.

در همین حال و با توجه به اینکه «آتش‌سوزی» در زندان اوین نگرانی‌های بین المللی متعددی را در پی داشته است، حالا با گذشت چند روز از این «حادثه» خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی اختصاصی از ورود پلیس ضد شورش به زندان اوین، دو روز پیش از حادثه خبر داده که می‌تواند ابعاد تازه‌ای ماجرا را مشخص کند. مقام‌های رسمی ایران تاکنون به این گزارش واکنشی نشان نداده‌اند.

همزمان محدودیت های اینترنتی و فیلترینگ همچنان ادامه دارد و این در حالیست که ادامه این شیوه از نظر اقتصادی هم فشار مضاعفی را متوجه جامعه و کسب و کارها کرده است.

آخرین خبرها و گزارش‌ها درباره اعتراضات سراسری ایران و واکنش‌های بین‌المللی به آن‌ در روز پنج شنبه ۲۸ مهر (۲۰ اکتبر) را در این مطلب پیگیری کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گزارش سازمان ملل درباره ارتکاب «جنایت علیه بشریت» و مسئولیت مرگ مهسا امینی؛ پیامدها و واکنش‌ ایران

بر اساس گزارش‌های غیررسمی میزان مشارکت در انتخابات ایران به کمترین حد از زمان وقوع انقلاب رسید

انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در ایران آغاز شد