نظرسنجی فاکس نیوز؛ تنها یک سوم آمریکایی‌ها دوباره به بایدن رای می‌دهند

جو بایدن رئيس جمهوری آمریکا
جو بایدن رئيس جمهوری آمریکا Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شبکه نزدیک به جریان‌های دست راستی آمریکا می‌گوید تنها یک سوم رای‌دهندگان ایالات متحده از انتخاب دوباره جو بایدن به عنوان رئيس جمهوری در سال ۲۰۲۴ حمایت می‌کنند.

آگهی

فاکس‌نیوز آمریکا می‌گوید بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی که این شبکه انجام داده تنها یک سوم از رای دهندگان آمریکایی می‌خواهند در انتخابات ۲۰۲۴ به جو بایدن رای دهند در حالی که بیش از نیمی از آمریکایی‌هایی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، گفته‌اند انتخاب آنها در روز انتخابات ریاست جمهوری فرد دیگری خواهد بود. 

این شبکه خبری نزدیک به جریان‌های تندرو و دست راستی آمریکایی گزارش داده که تنها ۳۳ درصد از کسانی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند گفته‌اند که از تلاش بایدن برای انتخاب مجدد حمایت می‌کنند در حالی که بیش از ۵۴ درصد می‌گویند به شخص دیگری رای می‌دهند. 

همچنین بر اساس این نظرسنجی ۷۱ درصد دموکرات‌ها گفته‌اند که در سال ۲۰۲۴ هم همچنان به رئيس جمهوری کنونی رای می‌دهند در حالی‌که این عدد بین مستقل‌ها تنها ۱۳ و در میان جمهوری‌خواهان ۴ درصد بوده است. 

در عین حال این نظرسنجی می‌گوید که همه آمریکایی‌ها تصمیم خود را نگرفته‌اند و گروهی از رای‌دهندگان اعلام کرده‌اند که به زمان بیشتری احتیاج دارند تا تصمیم خود را برای رای دادن نهایی کنند. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲ سال دیگر و در سال ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد و میزان محبوبیت جو بایدن در ماه‌های اخیر روند نزولی داشته است. 

از میان دموکرات‌ها ۱۱ درصد گفته‌اند که هنوز نمی‌دانند که در انتخابات ۲۰۲۴ چه تصمیمی خواهند گرفت. این عدد در میان جمهوری‌خواهان ۵ و در میان مستقل‌ها ۲۵ درصد بوده است. 

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی فاکس‌نیوز میزان حمایت کلی برای انتخاب دوباره جو بایدن نسبت به نظرسنجی مشابه در ماه ژانویه ۳ درصد کاهش یافته است؛ جایی که در آن نظرسنجی حدود ۳۶ درصد از مردم آمریکا گفته بودند همچنان از بایدن برای حضور در انتخابات بعدی حمایت خواهند کرد. 

با این حال میزان محبوبیت جو بایدن در ماه گذشته ۳ درصد افزایش و به ۴۶ درصد رسیده است. این در حالی‌است که رئيس جمهوری آمریکا در تابستان شدیدا شاهد کاهش میزان محبوبیت خود بود و حتی در ماه ژوئيه این عدد به ۴۰ درصد رسید. 

با وجود برخی تردیدها در خصوص وضعیت سلامتی جو بایدن، او اعلام کرده که تمایل دارد مجددا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند. این در حالیست که تعدادی از نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که رای‌دهندگان آمریکایی ممکن است مشتاق حضور در کمپین انتخاب مجدد او نباشند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

نظرسنجی فاکس نیوز بین روزهای ۹ تا ۱۲ اکتبر انجام شده و در آن ۱۲۰۶ نفر رای‌دهنده در ایالات متحده شرکت داشته‌اند. همچنین برگزارکنندگان این پژوهش حاشیه خطای ۲.۵ درصد را برای این نظرسنجی در نظر گرفته‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رویترز: بایدن به دنبال لغو ممنوعیت فروش تسلیحات تهاجمی به عربستان است

بایدن عنوان «متحد اصلی خارج از ناتو» را از افغانستان سلب می‌کند

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها