آسیب دیدن پل کریمه در پی انفجار بمب؛ پوتین دستور تحقیق ویژه داد، مشاور زلنسکی از «آغاز» سخن گفت

رویترز با استفاده از ریانووستی
رویترز با استفاده از ریانووستی Copyright STRINGER/REUTERS
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کمیته ملی ضد تروریسم روسیه اعلام کرد که آتش‌سوزی در پل کریمه به‌دلیل کار گذاشتن بمب در یک خودرو روی داده و باعث آسیب به جاده شده است.

آگهی

کمیته ملی ضد تروریسم روسیه اعلام کرد که آتش‌سوزی در پل کریمه به‌دلیل کار گذاشتن بمب در یک خودرو روی داده و باعث آسیب به جاده شده است.

این کمیته گفت که در ساعت شش و هفت دقیقه محلی در قسمت جاده‌ای از پل کریمه، یک خودروی بمب گذاری شده منفجر شد که باعث آتش‌سوزی در هفت واگن (احتمالا مخزن ذخیره سوخت) راه آهن شده است.

اولگ کریوچکوف یکی از مقامات محلی روسیه گفت که تصور می‌شود مخزن ذخیره سوخت آتش گرفته باشد و بنابراین تردد روی پل متوقف شده است.

این گذرگاه شامل دو پل جاده‌ای و ریلی است که روسیه پس از ضمیمه کردن کریمه به خاک خود در سال ۲۰۱۴ آن‌ها را ساخته است. این پل که در سال ۲۰۱۸ افتتاح شد بر روی تنگه کرچ قرار دارد. از این پل به ویژه برای انتقال تجهیزات نظامی ارتش روسیه که در اوکراین می‌جنگند استفاده می‌شود.

خبرگزاری ریانووستی به نقل از سخنگوی کرملین گفت که ولادیمیر پوتین دستور تشکیل یک کمیسیون دولتی برای تحقیق در این موضوع را صادر کرده است.

به گفته کمیته مبارزه با تروریسیم دو خط جاده‌ای آسیب دیده است اما به طاق پل آسیبی وارد نشده است.

همزمان میهایلو پودولیاک از مشاوران ارشد ولودیمیر زلنسکی با انتشار پستی توئیتری بدون اینکه بخواهد مسئولیت این حمله را مستقیما برعهده بگیرد، نوشت: «کریمه، پل، آغاز. همه چیزهای غیرقانونی باید تخریب شوند و هر آنچه دزدیده شده باید به اوکراین برگردانده شود و روس ها باید همه مناطقی را که اشغال کرده اند، تخلیه کنند.»

این آتش‌سوزی ساعاتی پس از آن رخ داد که انفجارهای متعدد بامداد شنبه شهر خارکیف در شرق اوکراین را لرزاند.

ایهور ترخوف، شهردار خارکیف در تلگرام گفت که انفجارهای بامداد در پی حملات موشکی به مرکز شهر رخ داده است. وی گفت که این انفجارها باعث آتش‌سوزی در یکی از مراکز درمانی شهر و یک ساختمان غیر مسکونی شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روسیه: حمله پهپادی اوکراین به کاخ کرملین به قصد ترور ولادیمیر پوتین خنثی شد

دومین انفجار در کریمه طی یک هفته گذشته؛ انبار مهمات ارتش روسیه آتش گرفت

روز آخر رای‌گیری در روسیه زیر سایه حملات پهپادی اوکراین و حرکت اعتراضی مخالفان پوتین