پیروزی یاران طارمی در مقابل تیم آزمون در شب حمایت هواداران پورتو از اعتراضات ایران

پیروزی پورتو در مقابل لورکوزن
پیروزی پورتو در مقابل لورکوزن Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هواداران پورتو با در دست داشتن پرچم‌هایی به رنگ سبز، سفید و قرمز که روی آن نام مهسا امینی نوشته شده بود، همراهی و حمایت خود را از اعتراضات مردمی در ایران ابراز داشتند.

آگهی

تیم فوتبال پورتو، باشگاه مهدی طارمی در شبی که هواداران این تیم پرتغالی با ایرانیان ابراز همدری کردند، توانست بایرلورکوزن آلمان را، یعنی تیمی که سردار آزمون در آن بازی می‌کند، شکست دهد. 

در چارچوب هفته سوم رقابت‌های لیگ قهرمانان فوتبال اروپا، سه‌شنبه شب پورتوی پرتغال در خانه به مصاف لورکوزن آلمان رفت. این بازی به ویژه از آن‌جهت برای فوتبال‌دوستان ایرانی حائز اهمیت بود که می‌توانست جدال و رقابت دو مهاجم تیم ملی، یعنی سردار آزمون و مهدی طارمی را رقم بزند. به همین دلیل هم از مدت‌ها قبل در کنداکتور پخش شبکه ورزش، این مسابقه قرار بود برای طرفداران فوتبال به صورت مستقیم پخش شود. 

با این حال ساعاتی پیش از برگزاری این دیدار و پس از آنکه مشخص شد قرار است هواداران پورتو از اعتراضات مردمی در ایران در ماجرای جان باختن مهسا امینی در بازداشتگاه گشت ارشاد حمایت کنند، بازی دو تیم لیورپول انگلستان و گلاسگو رنجرز اسکاتلند جایگزین آن شد و بازی پورتو و لورکوزن از صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش نشد. 

گروهی از هواداران پورتو با در دست داشتن پرچم‌های سه رنگ سبز، سفید و قرمز که نام مهسا امینی روی آن نوشته شده بود وارد ورزشگاه شدند و در طول مسابقه نیز با برافراشتن دست نوشته‌ها و پلاکاردهای خود همراهی خود را با اعتراضات مردمی در ایران ابراز داشتند. 

مهدی طارمی، مهاجم پورتو در این بازی به صورت کامل و ۹۰ دقیقه در بازی حاضر بود اما سردار آزمون، مهلتی برای ورود به زمین پیدا نکرد و از روی نیمکت شاهد شکست تیمش بود. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در این مسابقه که با نتیجه ۲-۰ به سود پورتو به پایان رسید، مهدی طارمی موفق شد دو بار در دقایق ۶۹ و ۸۷ پاس گل بدهد تا یکی از بهترین بازیکنان تیمش در این مسابقه باشد. طارمی همچنین در نیمه اول و در دقیقه ۴۲ دروازه حریف را باز کرد و پس از آن هم خوشحالی کرد که داور با بررسی تصاویر ویدیویی این گل را مردود دانست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تساوی رم در شب مصدومیت آزمون و دیبالا و اخراج لوکاکو

پورتو با طارمی قهرمان لیگ پرتغال شد

ارائه گزارش هیئت حقیقت‌یاب سازمان ملل؛ «نقض حقوق بشر در ایران به سطح جنایت علیه بشریت رسیده است»