هفته سوم اعتراضات در ایران؛ تظاهرات گسترده در سراسر کشور، همبستگی ایرانی‌ها در سراسر جهان

تظاهرات ایرانیان علیه جمهوری اسلامی
تظاهرات ایرانیان علیه جمهوری اسلامی Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روز شنبه نهم مهر (اول اکتبر) تظاهرات گسترده در بسیاری از شهرهای ایران ادامه یافت. در سومین هفته از آغاز موج اعتراض به جمهوری اسلامی، ایرانیان در بیش از ۱۵۰ شهر جهان تجمع همبستگی برگزار کردند.

آگهی

اعتراضات سراسری در ایران به جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد وارد سومین هفته شد. شهروندان معترض ایران روز شنبه با وجود ادامه سرکوب و بازداشت‌های گسترده در بسیاری از شهرها تظاهرات ضد حکومتی برگزار کردند.

در همین روز ده‌ها هزار شهروند ایرانی مقیم خارج از کشور در صدها شهر تجمع و راهپیمایی همبستگی با جنبش داخل کشور برگزار کردند. 

حکومت ایران یک روز پس از درگیری‌های خشونت‌آمیز در استان سیستان و بلوچستان که علاوه بر معترضان به کشته شدن چند مقام دولتی و امنیتی نیز انجامید، وعده انتقام داد.

همچنان دسترسی به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در ایران با محدودیت‌های گسترده رو به رو است و دستگاه‌های امنیتی به روند بازداشت و دستگیری چهره‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی ادامه می‌دهند. 

آخرین خبرها، گزارش‌ها و واکنش‌ها درباره اعتراضات سراسری ایران و واکنش‌های بین‌المللی به آن‌ در روز شنبه ۹ مهر را در این مطلب پیگیری کنید. 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برخوردهای رهبر ایران با اعتراض‌های خیابانی؛ آیا سکوت خامنه‌ای نسبت به مرگ مهسا امینی می‌شکند؟

گزارش سازمان ملل درباره ارتکاب «جنایت علیه بشریت» و مسئولیت مرگ مهسا امینی؛ پیامدها و واکنش‌ ایران

بر اساس گزارش‌های غیررسمی میزان مشارکت در انتخابات ایران به کمترین حد از زمان وقوع انقلاب رسید