وکلای ایلان ماسک: افشاگر ضعف‌های امنیتی توییتر ۷ میلیون دلار حق سکوت دریافت کرده است

توییتر
توییتر Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به نوشته وال‌استریت ژورنال؛ در ازای پرداخت این پول توافقی میان توییتر و مدیر امنیتی سابق این شرکت به امضا می‌رسد که دست وی را برای علنی کردن اتهامات می‌بندد.

آگهی

به گفته وکلای ایلان ماسک، شرکت توییتر به افشاگری که از مشکلات عملیاتی در پلتفرم این رسانه‌های اجتماعی سخن به میان آورده بود ۷ میلیون دلار حق سکوت پرداخت کرده است.

پرداخت این باج در جلسه ششم سپتامبر رسیدگی به دعوای حقوقی میان شرکت توییتر و ایلان ماسک در پی اعلام انصراف مدیر عامل شرکت تسلا از خرید شبکه اجتماعی توییر به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار مطرح شد.

به گزارش بلومبرگ، الکس اسپیرو، یکی از وکلای ایلان ماسک در این جلسه مدعی شد: «آنها برای اطمینان از سکوت آن فرد ۷ میلیون دلار پرداخت کردند.»

در این گزارش به نقل از افراد نزدیک به ماجرا آمده است که اشاره وکیل ایلان ماسک به فردی به نام پیتر زاتکو است که پیش‌تر مدیر امنیتی توییتر بوده اما در ماه ژانویه از این شرکت اخراج شده است.

این فرد ماه اوت دست به افشاگری‌هایی در خصوص ضعف‌های امنیتی پلت‌فرم توییتر زد و مسئولان این شرکت را متهم کرد که با اطلاع‌رسانی نادرست در خصوص حساب‌های کاربری جعلی و نیز نسبت به بالا بودن ضریب ایمنی این شبکه اجتماعی در برابر حملات سایبری، مقامات آمریکایی را گمره کرده‌اند.

نمایندگان توییتر روز پنجشنبه از اظهار نظر در مورد پرداخت باج یا حق‌السکوت به زاتکو، مدیر سابق بخش امنیت این شرکت خودداری کردند.

وال استریت ژورنال روز پنجشنبه با انتشار گزارشی در این خصوص به نقل از منابع مطلع نوشته بود که این پرداخت بخشی از تسویه حساب مربوط به غرامت و پاداش‌های پرداخت نشده به آقای زاتکو پس از ترک توییتر بوده است.

این نشریه آمریکایی در گزارش خود آورده است که در ازای پرداخت این پول توافقی میان دو طرف به امضا می‌رسد که دست مدیر امنیتی سابق توییتر را برای علنی کردن اتهامات خود می‌بندد.

این توافق اما در عوض به آقای زاتکو امکان می‌دهد تا به عنوان یک افشاگر دولتی درباره دوران حضورش در این رسانه‌ اجتماعی عمل کند.

ایلان ماسک پس از آنکه ادعا کرد که شرکت توییتر او و دیگر سرمایه گذاران را در خصوص شمار حساب‌های کاربری جعلی و ربات‌ها در میان بیش از ۲۳۰ میلیون کاربر این پلتفرم فعال در عرصه رسانه‌های اجتماعی گمراه کرده است از خرید آن انصراف داد.

توییتر در واکنش به این تصمیم نگرانی‌های مطرح شده از سوی ثروتمندترین فرد جهان برای خروج از معامله خرید این شرکت را بهانه‌ای از سوی وی پس از پشیمانی در انجام معامله قلمداد کرده است.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برای دریافت تیک آبی در توییترِ ایلان ماسک سر کیسه را شُل کنید؛ حق اشتراک ماهانه ۲۰دلار!

ایلان ماسک: پیامم در توییتر شوخی بود باشگاه منچستر یونایتد را نمی‌خرم

ارتش بریتانیا درباره هک حساب‌های توییتر و یوتیوب خود تحقیق می‌کند