ایلان ماسک: پیامم در توییتر شوخی بود باشگاه منچستر یونایتد را نمی‌خرم

Manchester United
Manchester United Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

توییت‌های جدید ماسک در حالی منتشر می‌شود که منچستریونایتد شرایط بحرانی را می‌گذراند و شکست در دو بازی اخیر در فصل جدید لیگ برتر انگلیس، باعث شده که هواداران خشمگین تیم بارها از مالکان فعلی آن که خانواده گلیزر هستند، بخواهند مالکیت باشگاه را واگذار کنند

آگهی

ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان ساعاتی پس از آنکه در توییتر نوشت باشگاه فوتبال منچستریونایتد را می‌خرد گفت که شوخی کرده و قصد خرید هیچ باشگاه ورزشی را ندارد. 

او در پاسخ به سئوالی در توییتر درباره اینکه آیا برای خرید منچستر جدیت دارد نوشت: «نه، این یک جوک بود؛ قصد خرید هیچ باشگاه ورزشی را ندارم.»

ماسک در اولین ساعات بامداد چهارشنبه در حساب شخصی خود در توییتر، پیام کوتاهی نوشت مبنی بر اینکه «باشگاه منچستر را می‌خرم»؛ این جمله‌ در عرض پنج ساعت حدود ۴۲۰ هزار «لایک» گرفته بود.

البته حتی قبل از واکنش ماسک به توییتی که خودش ارسال کرده بود، برخی کاربران این شبکه اجتماعی شروع به تمسخر وی کرده‌ و برخی از توییت‌های بی‌سرانجام گذشته او را یادآور شده‌ بودند؛ از جمله توییت‌هایی که او در آنها از قصدش برای خرید کوکاکولا و مک دونالد خبر داده بود.

مدیرعامل شرکت‌هایی همچون اسپیس‌اکس و تسلا که پیش از این هم سابقۀ نوشتن پیام‌های جنجالی و بحث برانگیز را داشته، این بار نیز تنها به نوشتن یک جمله بسنده کرده و اطلاعات بیشتری دربارۀ معامله احتمالی و برنامه‌اش برای خرید این باشگاه انگلیسی ارائه نداده بود.

ماسک چهار ماه پیش از این نیز برای خرید شرکت توییتر خیز برداشت؛ اما اکنون در تلاش است تا از توافق ۴۴ میلیارد دلاری خرید این شرکت که حتی او را به دادگاه کشانده، خارج شود.

توییت‌های جدید ماسک در حالی منتشر می‌شود که منچستریونایتد، یکی از مشهورترین باشگاههای فوتبال جهان، در حال حاضرشرایط بحرانی را می‌گذراند و شکست در دو بازی اخیر خود در فصل جدید لیگ برتر انگلیس، باعث شده که هواداران خشمگین تیم بارها از مالکان فعلی آن که خانواده آمریکایی گلیزر هستند و ۹۹ درصد از سهام آن را در اختیار دارند، بخواهند که مالکیت این باشگاه را واگذار کنند.

پیش از این نیز برخی هواداران ناراضی منچستر یونایتد از ماسک خواسته بودند که به جای توییتر، باشگاه محبوب آنها را بخرد. بویژه آنکه مطابق با برخی شایعات احتمالا کریستیانو رونالدو، فوق ستاره پرتغالی این تیم نیز در جریان نقل و انتقالات این فصل، به باشگاه دیگری می‌رود.

فوربس در رده‌بندی سالانه جدید خود، منچستریونایتد را پس از باشگاههای رئال مادرید و بارسلونا، به عنوان سومین باشگاه برتر فوتبال جهان با ارزش ۴.۶ میلیارد دلار رتبه‌بندی کرده است.

روزنامه انگلیسی «دیلی میرور» نیز سال گذشته گزارش داده بود که خانواده گلیزر آماده فروش این باشگاه است؛ البته در صورتی که برای واگذاری آن رقم قابل توجهی به آنها پیشنهاد شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رویترز: قطری‌ها با بیش از ۶ میلیارد دلار منچستر یونایتد را می‌خرند

برای دریافت تیک آبی در توییترِ ایلان ماسک سر کیسه را شُل کنید؛ حق اشتراک ماهانه ۲۰دلار!

وکلای ایلان ماسک: افشاگر ضعف‌های امنیتی توییتر ۷ میلیون دلار حق سکوت دریافت کرده است