بریتانیا: رکورد ۲۴ ساعته جدیدی از تعداد عبور پناهجویان از کانال مانش ثبت شد

ثبت رکورد جدیدی از ورود پناهجویان به بریتانیا در یک بازه ۲۴ ساعته
ثبت رکورد جدیدی از ورود پناهجویان به بریتانیا در یک بازه ۲۴ ساعته Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آمار دولت بریتانیا نشان می‌دهد که تاکنون در سال جاری میلادی ۲۲۶۷۰ پناهجو به طور غیرقانونی با قایق از شمال فرانسه به بریتانیا رفته‌اند.

آگهی

دولت بریتانیا روز سه‌شنبه اعلام کرد تعداد پناهجویانی که با قایق‌های کوچک، خود را از شمال فرانسه به ساحل بریتانیا رسانده‌اند به رکورد جدیدی در یک بازه زمانی ۲۴ ساعته رسید. 

بنا به اعلام وزارت دفاع بریتانیا روز دوشنبه ۱۲۹۵ پناهجو با قایق به ساحل این کشور رسیدند. رکورد قبلی در روز ۱۱ نوامبر سال ۲۰۲۱ با ورود ۱۱۸۵ پناهجو طی ۲۴ ساعت به ثبت رسیده بود. 

آمار دولت بریتانیا نشان می‌دهد که تاکنون در سال جاری میلادی ۲۲۶۷۰ پناهجو به طور غیرقانونی با قایق از شمال فرانسه به بریتانیا رفته‌اند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

موضوع ورود غیرقانونی پناهجویان به خاک بریتانیا از مسیر دریایی کانال مانش پیش از این زمینه‌ساز تنش‌هایی در روابط لندن و پاریس شده بود. بریتانیا دولت فرانسه را متهم کرده بود که به اندازه کافی برای جلوگیری از عبور پناهجویان از کانال مانش تلاش نمی‌کند. 

لندن پس از برکسیت وعده داده بود که کنترل مرزهای بریتانیا را افزایش خواهد داد. در همین راستا دولت محافظه‌کار بریتانیا برای مقابله با باندهای قاچاق پناهجویان قوانین سختگیرانه‌تری در زمینه مهاجرت به این کشور وضع کرد. این قوانین از سوی گروه‌های مدافع حقوق بشر مورد انتقاد قرار گرفته است.

لندن چند ماه پیش با رواندا توافقنامه‌ای امضاء کرد که براساس آن قرار است گروهی از پناهجویانی که به طور غیرقانونی وارد خاک بریتانیا شده‌اند به این کشور آفریقایی منتقل شوند. با این حال پروازهای انتقال پناهجویان به رواندا به دنبال چالش‌های حقوقی در دادگاه‌های بریتانیا و دادگاه حقوق بشر اروپا متوقف شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ائتلاف فرانسه و متحدان غربی برای تامین توپخانه اوکراین؛ عمروف: کمبود مهمات بسیار واقعی است

بیش از ۴ میلیون آواره جنگ اوکراین تحت «حفاظت موقت» در اتحادیه اروپا ساکن شده‌اند

فرمانده ارتش اوکراین: تانک‌های فرانسوی چون زره نازکی دارند به درد حملات ما نمی‌خورند