ویزای جدید نیوزیلند؛ شرکت‌ها اقدام به جذب نیروی کار بین‌المللی می‌کنند

نیوزیلند
نیوزیلند Copyright Canva
نگارش از Farhad Mirmohammadsadeghi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یکی از وزیران نیوزیلند روز یکشنبه گفت که این کشور با هدف جذب ۱۲هزار نفر نیروی کار در طول یک سال آینده تغییرات موقتی در قوانین مهاجرت خود ایجاد می‌کند.

آگهی

یکی از وزیران نیوزیلند روز یکشنبه گفت که این کشور با هدف جذب ۱۲هزار نفر نیروی کار در طول یک سال آینده تغییرات موقتی در قوانین مهاجرت خود ایجاد می‌کند. نیوزیلند برای پرکردن خلاء نیروی کار خود، طرح روادید کاری موقت با عنوان Working Holiday Visa را به متقاضیان ارائه می‌کند.

جابجایی نیروی کار بخشی از روندی جهانی است که به بالا رفتن دستمزد در نیوزیلند و در تقابل با افزایش تورم توسط بانک مرکزی این کشور صورت گرفت. بانک مرکزی نیوزیلند هفته گذشته نرخ بهره را به بالاترین حد خود از سپتامبر ۲۰۱۵ رساند.

مایکل وود، وزیر امور مهاجرت این کشور، در بیانیه‌ای گفت: «این تدابیر تسکینی فوری برای مشاغلی است که بیشترین آسیب را از کمبود نیروی کار در جهان متحمل شدند و هدف از آن جذب مضاعف نیروی کار است.»

دیگر اقدامات دولت شامل تسهیل قوانین دستمزد برای مهاجران ماهر در بخش‌هایی مانند مراقبت از سالمندان، ساخت و ساز و زیرساختی در زمینه‌های فرآوری گوشت، غذاهای دریایی و گردشگری است.

وود افزود که این امکان وجود دارد روادید برخی از این افراد به‌صورت شش ماهه تمدید شود تا نیروی کار مستقر در نیوزیلند، برای مدت بیشتری در کشور باقی بمانند. او گفت: « چالش‌های مربوط به نیروی کار در سطوح و بخش‌های مختلف مهارتی دیده می‌شود و نیوزیلند در این مشکل تنها کشور جهان نیست.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این اقدامات در حالی انجام می شود که نرخ بیکاری نیوزیلند در سه ماهه دوم سال به ۳.۳ درصد رسیده، و دستمزدها نیز ۳.۴ درصد نسبت به سال پیش افزایش یافته است که بالاترین حد رشد در ۱۴ سال اخیر رسیده است.

بانک مرکزی نیوزیلند در هفته گذشته با افزایش ۵۰ واحدی نرخ نقدینگی، رشد آن را به ۳ درصد رساند. این هفتمین افزایش متوالی این نرخ برای مهار تورم است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

لغو قانون ممنوعیت مصرف سیگار در نیوزیلند؛ نخست وزیر جدید: نمی‌توانم از درآمد مالیاتی چشم‌پوشی کنم

طرح دولت ژاپن برای رفع کمبود نیروی کار؛ اعطای «اقامت نامحدود» به کارگران ماهر خارجی

اتحادیه اروپا: اوکراین ممکن است معافیت روادید شنگن و کمک ۱.۵ میلیارد یورویی را از دست بدهد