کشتی تفریحی جف بزوس بدون نیاز به برچیدن پل تاریخی روتردام یدک‌کش شد

کشتی لوکس جف بزوس
کشتی لوکس جف بزوس Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با شدت گرفتن اعتراض‌های عمومی به ویژه در فضای مجازی، شرکت اوشنکو تصمیم گرفت کشتی تفریحی آقای بزوس را بدون دکل و به کمک یدک‌کش به کارگاه کشتی‌سازی گرین‌پورت در روتردام منتقل کند.

آگهی

کشتی تفریحی دومین فرد ثروتمند جهان در پایان مراحل ساخت، بدون دکل از بندر روتردام هلند یدک‌کِش می‌شود تا به ماه‌ها نگرانی اهالی این بندر در مورد تخریب پل تاریخی این شهر برطرف شود. 

کشتی تفریحی بنیانگذار آمازون به ارزش ۴۸۹ میلیون یورو (۵۰۰ میلیون دلار) که در کارگاه کشتی‌سازی منطقه آلباسردام، در نزدیکی روتردام ساخته شده برای ورود به دریا باید از زیر پل کُنینگشوفن‌بروگ عبور کند؛ پلی تاریخی که شهرداری روتردام در سال ۲۰۱۷ و پس از بازسازی این پل تاریخی قول داده بود هرگز آن را تخریب نکند.

اما دکل‌های بلند طراحی شده از سوی شرکت اوشنکو (Oceanco) برای کشتی آقای بزوس، شهرداری روتردام را ناگزیر به برنامه‌ریزی برای باز کردن بخش میانی سازه پل کرده تا پس از عبور کشتی تفریحی آقای بزوس آن را به حالت قبل باز گرداند.

با شدت گرفتن اعتراض‌های عمومی به ویژه در فضای مجازی، این شرکت تصمیم گرفت کشتی تفریحی آقای بزوس را بدون دکل و به کمک یدک‌کش به کارگاه کشتی‌سازی گرین‌پورت در روتردام منتقل کند. به گزارش شبکه خبری آلمانی اشپیگل، این عملیات پیش از صبح روز سه‌شنبه انجام شد.

اوشنکو یک شرکت کشتی‌سازی مستقر در هلند است که مالک و رئیس آن محمد بروانی، یک تاجر اهل عمان است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جف بزوس در «پناهگاه میلیاردرها» همسایه ایوانکا ترامپ می‌شود

ارباب حلقه‌ها؛ حضور جف بزوس در اولین اکران گران‌ترین سریال جهان

رابطه عادت‌های صبحگاهی و کارآیی روزانه؛ گیتس و بزوس صبح خود را چگونه آغاز می‌کنند؟