مردی که همسر سابق خود را مقابل دوربین آتش زده بود در چین اعدام شد

تصویر تزئینی است
تصویر تزئینی است Copyright Ap photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مرد چینی که با حمله به همسر سابق خود او را آتش زده بود اعدام شد. ماجرای دردناک آتش گرفتن این زن به صورت زنده در یک شبکه اجتماعی برای کاربران پخش شده بود.

آگهی

دادگاهی در چین در جنوب غربی استان سیچوان مردی را که به جرم قتل به جرم آتش زدن همسر سابقش محکوم شده بود، اعدام کرد. 

دادگاه در بیانیه کوتاهی که صبح شنبه ۲۳ ژوئن در این خصوص منتشر کرده تایید کرد که تانگ لو، مجرم و قاتل پرونده اعدام شده است. 

آقای تانگ در سپتامبر ۲۰۲۰ همسبر سابق خود را به آتش کشید و این کار را به صورت زنده در پلتفرم ویدیوی کوتاه Douyin پخش کرده بود. زن ۳۰ ساله که در فضای مجازی به نام لامو شناخته می‌شد، چند هفته بعد در اثر جراحات وارده جان باخت. 

در حالی که لامو در حالی پخش زنده یک ویدیو بود، همسر سابقش وارد اتاق او شد و با حمله به این زن بر صورت او بنزین پاشید و او را آتش زد. این در حالی بود که این صحنه‌ها به صورت زنده برای دنبال‌کنندگان لامو در حال پخش بود. لامو بیش از ۷۸۲ هزار نفر دنبال کننده داشت و حدود ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هم ویدیوهای او را لایک کرده بودند. 

لامو در پلتفرم Douyin که شبکه‌ای مشابه تیک تاک است ویدیوهای کوتاه مختلفی از زندگی خود و مناطق حومه سیچوان به نمایش می‌گذاشت. این زن که از نظر قومی تبتی بود در اغلب ویدیوهای خود لباس سنتی تبت را می‌پوشید. 

ماجرای آتش زدن دردناک خانم لامو موجی از خشم و وحشت را در در چین به همراه داشت و از آن تحت عنوان یکی از بزرگترین موارد خشونت خانگی یاد می‌شد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

خواهر لامو به رسانه‌های چینی گفته که خواهرش سال‌ها از سوی تانگ مورد آزار خانگی قرار می‌گرفت و در نتیجه تصمیم گرفت از همسرش طلاق بگیرد. این پرونده واکنش‌های زیادی را به همراه داشت و توجهات عمومی را نسبت به مشکلاتی که زنان در ازدواج‌های خود با آن رو به رو هستند، برانگیخت. پلیس چند روز پس از اقدام تانگ او را بازداشت کرده بود. صدور حکم اعدام برای تانگ پیشتر اعلام شده بود اما او در ژانویه درخواست تجدید نظر داده بود که این درخواست رد شده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

راهپیمایی مدافعان حقوق بشر در مکزیک در اعتراض به خشونت علیه زنان و قتل آنها

گرامیداشت روز منع خشونت علیه زنان به وسیله هنر

رسیدن به کلاس یک جهانی تا ۲۰۲۷؛ مقام نظامی آمریکا: ارتش چین در حال چینش لازم برای حمله به تایوان است