آیا ترامپ از فرصت مرگ همسر سابقش برای جمع آوری پول استفاده کرد؟

Donald Trump and his wife Ivana
Donald Trump and his wife Ivana Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در پایین ایمیل حاوی پیام تسلیت دونالد ترامپ به مناسبت درگذشت همسر سابقش آمده است: «برای نجات آمریکا پول بدهید»

آگهی

ایوانا ترامپ، کارآفرین آمریکایی و همسر پیشین دونالد ترامپ، چهل و پنجمین رئیس‌جمهور ایالات متحده و مادر سه تن از فرزندان او، روز پنج‌شنبه ۱۴ ژوئیه در سن ۷۳ سالگی درگذشت.

اما همانطور که جدایی او از ترامپ موضوع داغ رسانه‌های آمریکا در سال ۱۹۹۲ میلادی بود، درگذشت او نیز بار دیگر خبرساز شد. چراکه به نظر می‌رسد آقای ترامپ هنگام انتشار پیام تسلیت به مناسبت درگذشت او، موضوع جمع‌آوری کمک مالی را نیز فراموش نکرده است.

بر اساس آنچه از سوی آندریا میچل، خبرنگار شبکه «ان‌بی‌سی» ایالات متحده منتشر شده، آقای ترامپ یک بیانیۀ تسلیت را از طریق ایمیل منتشر کرده و در پایان این بیانیه نیز لینک مربوط به جمع‌آوری کمک مالی را گذاشته است: «برای نجات آمریکا کمک مالی کنید»

انتشار این ایمیل از سوی آندریا میچل، واکنش‌های گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی در پی داشت و حتی برخی در درستی آن تردید کردند.

با این وجود ران فیلیپوفسکی، دادستان فدرال پیشین، در پیام توییتری جداگانه‌ای تایید کرد که اگرچه بیاینیۀ مستقیم ترامپ در شبکه‌های اجتماعی لینک جمع‌آوری کمک مالی را نداشته، اما ایمیلی که او بطور جداگانه و از مسیر Save America PAC برای ادای تسلیت فرستاده، حاوی لینک جمع‌آوری کمک مالی بوده است.

او نوشت: «آنها از اعلامیه مرگ ایوانا نیز برای جمع‌آوری پول استفاده می‌کنند.»

آنچه تحت عنوان Save America PAC شناخته می‌شود، در واقع یک کمیتۀ «اقدام برای رهبری سیاسی» است که در سال ۲۰۲۰ میلادی توسط دونالد ترامپ تشکیل شد و نوعی صندوق برای جمع‌آوری کمک‌های مالی در سطح فدرال بود که به دونالد ترامپ اجازه می‌داد حتی پس از پایان دوره ریاست جمهوری‌اش نیز قدرت خود را در حزب جمهوریخواه حفظ کند.

بنابراین هنوز بطور دقیق روشن نیست که آیا لینک مربوط برای جمع‌آوری کمک مالی، بطور خودکار در پایین همه ایمیل‌های این کمیته پدیدار می‌شود یا اینکه در گذاشتن این لینک در پایین پیام تسلیت ایوانا ترامپ، عمدی در کار بوده است.

شبکه خبری «ان‌بی‌سی» ایالات متحده می‌گوید برای روشن شدن موضوع با دفتر این کمیته تماس گرفته است و هنوز پاسخی در این باره دریافت نکرده است.

مهاجری که به یک کارآفرین تبدیل شد

ایوانا ترامپ که اصالتا اهل جمهوری چک بود، در سال ۱۹۷۷ میلادی با ترامپ ازدواج کرد و پس از ۱۵ سال زندگی مشترک نیز طلاق گرفت. آنها در این مدت صاحب سه فرزند شدند: دونالد جونیور، ایوانکا و اریک ترامپ.

علت مرگ او هنوز روشن نیست، خانم ترامپ روز گذشته بیهوش در نزدیکی پلکان خانه‌اش پیدا شد و پلیس گمان می‌برد که او از پله‌ها افتاده باشد.

ایوانا پیش از ازدواج با دونالد ترامپ، همسر یک مربی اسکی اهل اتریش به نام آلفرد وینکلمایر بود. این ازدواج به ایوانا کمک کرد که بتواند تابعیت اتریش را بگیرد و کشور کمونیستی چک (که در آن زمان چکسلواکی بود) را ترک کند.

او پس از این ازدواج ورزش اسکی را بطور حرفه‌ای ادامه داد؛ اما ادعای دونالد ترامپ مبنی بر اینکه او از ورزشکاران تیم المپیک زمستانی ۱۹۷۲ بود، رد شده است.

ایوانا که در دهه ۷۰ میلادی در کانادا زندگی و به عنوان مربی و مدل اسکی کار می‌کرد، در جریان یک سفر کاری به نیویورک با دونالد ترامپ آشنا شد و این آشنایی به ازدواج ختم گردید.

او در دوران زندگی مشترک با ترامپ، در تشکیلات اقتصادی مرتبط با او نیز فعالیت داشت؛ از جمله مدیر هتل پلازا در منهتن بود. ایوانا در زمان جدایی از ترامپ یک توافقنامۀ عدم افشای اطلاعات را امضا و مبلغ ۱۴ میلیون دلار و یک عمارت در ایالت کانکتیکات نیز دریافت کرد.

او پس از جدایی از دونالد ترامپ، دوباره کسب و کار شخصی خود را راه انداخت و این بار به تولید لباس و محصولات زیبایی و جواهرات روی آورد.

ایوانا دوبار دیگر نیز ازدواج کرد؛ ابتدا با یک تاجر ایتالیایی به نام ریکاردو مازوچلی، و سپس با روسانو روبیکوندی که یک بازیگر ایتالیایی بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«خائن به ترامپ» یا «قانون‌مدار»؛ نقش مایک پنس در یورش به کنگره آمریکا چه بود؟

کمیته منتخب نمایندگان کنگره آمریکا: دونالد ترامپ در کانون تلاش برای کودتا قرار داشت

دونالد ترامپ: ایران در زمان من می‌توانست به پیمان ابراهیم و عادی‌سازی روابط با اسرائیل بپیوندد