ویزای دیجیتال دورکاری در ایتالیا؛ چه کسانی واجد شرایط هستند؟

ویزای دیجیتال ایتالیا
ویزای دیجیتال ایتالیا Copyright Getty
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تاکنون قانون مدونی برای دورکاری در ایتالیا وجود نداشت اما در اوایل سال جاری میلادی، قانونی برای صدور ویزای جدید برای کارمندان دورکار تصویب شد و یک ویزای مخصوص، به این دسته افراد اختصاص یافت.

آگهی

ایتالیا که یکی از مقاصد مورد علاقه افراد برای گذراندن تعطیلات به شمار می‌رود، در ماه‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین محل‌های دورکاری برای افراد شاغل نیز تبدیل شده است.

کسانی که در کشورهای دیگر مشغول به کار هستند به ایتالیا می‌آیند و در محیطی دلپذیر و آب و هوایی خوب، از دور برای شرکت‌های خود کار می‌کنند.

تاکنون قانون مدونی برای دورکاری در ایتالیا وجود نداشت اما در اوایل سال جاری میلادی یعنی در ۲۸ مارس، قانونی برای صدور ویزای جدید برای کارمندان دورکار تصویب شد و یک ویزای مخصوص، به این دسته افراد اختصاص یافت.

اما این ویزا چیست و چه کسانی می‌توانند آن را دریافت کنند؟

دیمین اوفارل، کارشناس مهاجرت که ۳۰ سال گذشته را در این زمینه فعال بوده، می‌گوید هدف این ویزاهای دیجیتال جذب نیروی کار «بسیار ماهر» است.

به گفته او هرچند تا کنون به طور دقیق مشخص نشده که چه کسی واجد شرایط یک «نیروی کار با مهارت بالا» است، اما احتمالا یکی از این شرایط، الزام متقاضیان به داشتن مدرک کارشناسی ارشد باشد.

سالانه چه تعداد ویزای دیجیتال دورکاری در ایتالیا توزیع خواهد شد؟

به نظر می‌رسد بر خلاف ویزاهایی نظیر ویزاهای مخصوص «کارگران خارجی» که یک سقف مشخص سالیانه دارند، در چهارچوب این ویزا هیچ محدودیتی برای تعداد ویزاهای صادر شده در سال وجود نداشته باشد.

ویزای دیجیتال دورکاری ایتالیا برای مدت چند ساله داده می‌شود؟

بنابر اعلام کارشناسان، این ویزاها در وهله اول یک ساله اعطا خواهند شد و می‌توان برای اعضای نزدیک خانواده نیز آن را دریافت کرد.

برای دریافت ویزای دیجیتال ایتالیا به چه شغلی و چه میزان درآمد نیاز است؟

متقاضیان باید بتوانند شواهدی ارائه کنند که نشان دهد برای مدت زمان قابل توجهی شاغل بوده‌اند. این احتمال وجود دارد که برای ویزای دیجیتالی دورکاری یک حداقل درآمد نیز تعریف شود؛ هرچند مبلغ آن هنوز مشخص نیست.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

آیا شرایط دیگری برای ویزای دیجیتال ایتالیا وجود دارد؟

افرادی که مایل به درخواست این نوع ویزا هستند باید دارای بیمه درمانی، یک مکان «مناسب» برای زندگی و گواهی عدم سوءپیشینه باشند. یکی از تفاوت‌های کلیدی این نوع ویزا با دیگر ویزاهای رایج در ایتالیا نیز این است که متقاضیان باید مالیات‌های خاصی بپردازند و فهرست بلندبالایی از شرایط لازم را داشته باشند.

کارشناسان امور مهاجرتی می‌گویند پیش از درخواست این ویزا، بهتر است با یک کارشناس مالیاتی ایتالیا صحبت کنید تا متوجه شوید چه مالیاتی باید بپردازید و چه مدارکی را باید ضمیمه پرونده خود کنید.

این ویزا چه زمانی ارائه خواهد شد؟

متاسفانه هنوز تاریخی برای آغاز پروسۀ صدور این ویزا اعلام نشده است؛ در واقع تا زمانی که دستور رسمی دولتی صادر نشود، این ویزا در ایتالیا در دسترس نخواهد بود. دیمین اوفارل در این باره می‌گوید: «اینکه چه زمانی قرار است این نوع ویزا صادر شود را فقط خدا می‌داند.»

بوروکراسی ایتالیا به «کند بودن» مشهور است، بنابراین ممکن است زمان آغاز کار صدور این ویزا ماه آینده یا شش ماه دیگر باشد. با این حال اگر برای مهاجرت به ایتالیا ناامید هستید و نمی‌توانید منتظر بمانید تا ویزای دیجیتال دورکاری راه‌اندازی شود، بهتر است بدانید که در حال حاضر ویزاهای دیگری نیز موجود است که بسته به شرایط شما می‌تواند مناسب باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایتالیا به عاشقان غیراروپاییِ شهروندان و مقیمان این کشور اجازه ورود داد

جنجال در ایتالیا بر سر تعطیلی یک مدرسه برای عید فطر

سالی یک میلیون یورو در حوض ترِوی رم؛ سکه‌هایی که گردشگران در آب‌نماها می‌ریزند کجا می‌رود؟