تیراندازی در کلیسایی در آمریکا ۲ کشته برجا گذاشت

تیراندازی در کلیسای آلاباما
تیراندازی در کلیسای آلاباما Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پلیس ایالت آلابامای آمریکا اعلام کرد بر اثر تیراندازی یک فرد مسلح در داخل کلیسایی در شهر کوچک وستاویا هیلز در جنوب شرقی بیرمنگام دو نفر کشته و یک نفر دیگر زخمی شدند.

آگهی

پلیس ایالت آلابامای آمریکا اعلام کرد بر اثر تیراندازی یک فرد مسلح در داخل کلیسایی در شهر کوچک وستاویا هیلز در جنوب شرقی بیرمنگام، دو نفر کشته و یک نفر دیگر زخمی شدند.

بنابه گفته مقامات پلیس، فرد مظنون در ساعت حدود ۶ و ۲۰ دقیقه عصر به وقت محلی به تنهایی وارد جلسه یک گروه کوچک از افراد در کلیسا شده و شروع به تیراندازی کرده است.

فرد مظنون اکنون در بازداشت به سر می‌برد. هویت و انگیزه او از این عمل هنوز فاش نشده است. نفر سوم که مجروح شده است هم‌اکنون در بیمارستان و تحت مداوا قرار دارد.

کشیش جان بروس، اسقف کلیسای آلاباما که در سفر زیارتی به یونان به سر می‌برد، با ابراز تاثر عمیق از این حادثه گفت به زودی به شهر بازمی‌گردد.

وی اضافه کرد: « این همان کاری است که ما به عنوان افراد با ایمان انجام می‌دهیم: ما در میانه مرگ و زندگی دور هم جمع می‌شویم.»

کی آیوی، فرماندار آلاباما، با بیان اینکه برای قربانیان دعا می‌کند گفت: «از اینکه می‌شنوم تیرانداز در بازداشت است خوشحالم. این دست وقایع هرگز نباید اتفاق بیفتند، چه در کلیسا، چه در فروشگاه، چه در شهر و چه در هر جای دیگر».

تیراندازی در کلیسای آلاباما جدیدترین حادثه از این دست در آمریکا به شمار می‌رود. ماه گذشته شش نفر در مراسمی در کلیسای تایوانی در جنوب کالیفرنیا مورد اصابت گلوله قرار گرفتند که یک نفر از آنان جان خود را از دست داد.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

پیشتر در ماه گذشته در پی یک تیراندازی کور در یک مدرسه ابتدایی در جنوب تگزاس که جان ۱۹ کودک و دو معلم را گرفت، توجهات در آمریکا بار دیگر به مسئله خشونت با اسلحه جلب شده است.

در پی این حمله یک گروه دو حزبی از سناتورهای آمریکا توافق کرده‌اند که قانونی را در مورد ایمنی اسلحه به تصویب برسانند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چهارمین قربانی مسلمان در نیومکزیکو؛ پلیس آمریکا از ارتباط احتمالی بین قتل‌ها سخن گفت

تیراندازی در یک مرکز خرید در کپنهاگ چندین کشته برجای گذاشت

محاکمه ترامپ بخاطر پرداخت حق‌السکوت به یک پورن‌استار وارد چهارمین روز شد