جنگ در اروپا؛ تهاجم ارتش روسیه به اوکراین ۱۰۰ روزه شد

جنگ اوکراین ۱۰۰ روزه شد؛ مادر اوکراینی در سوگ فرزند
جنگ اوکراین ۱۰۰ روزه شد؛ مادر اوکراینی در سوگ فرزند Copyright Natacha Pisarenko/Copyright 2022 The Associated Press. All rights reserved
Copyright Natacha Pisarenko/Copyright 2022 The Associated Press. All rights reserved
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در حالی تهاجم نظامی روسیه به اوکراین وارد صدمین روز خود شد که ایالات متحده‌ آمریکا و اروپا به‌طور مرتب بر میزان تحریم‌ها علیه این کشور اضافه می‌کنند اما مسکو همچنان به پیشروی خود در خاک اوکراین ادامه می‌دهد

آگهی

در حالی تهاجم نظامی روسیه به اوکراین وارد صدمین روز خود شد که ایالات متحده‌ آمریکا و اروپا به‌طور مرتب بر میزان تحریم‌ها علیه این کشور اضافه می‌کنند اما مسکو همچنان به پیشروی خود در خاک اوکراین ادامه می‌دهد با این حال مقامات نظامی بریتانیا می‌گویند که روسیه به هیچ یک از اهداف راهبردی اولیه خود در اوکراین نرسیده است.

این جنگ که به‌عنوان بدترین تهاجم نظامی در اروپا در دهه‌های اخیر شناخته می‌شود باعث آوارگی میلیون‌ها نفر شده است. ده‌ها هزار غیرنظامی و نظامی در آن کشته شده‌اند و ویرانی کارخانه‌ها، بیمارستان‌ها، پل‌ها، مدارس و منازل مسکونی را در پی داشته است.

روسیه تاکنون بخش‌های زیادی از اراضی اطراف شبه‌ جزیره کریمه را که مسکو هشت سال پیش به خاک خود ضمیمه کرده بود، تصرف کرده است.

این کشور همچنین توانسته است راه اوکراین را به‌طور کامل به دریای آزوف قطع کند و سرانجام پس از یک محاصره سه ماهه، کنترل کامل بندر کلیدی ماریوپل را به دست آورد.

آخرین خبر‌ها، تحولات و رویدادهای مرتبط با تهاجم نظامی روسیه به اوکراین در روز جمعه سوم ژوئن ۲۰۲۲ را در این گزارش پیگیری کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنگ در اوکراین؛ زلنسکی: روسیه ۲۰ درصد از خاک کشور ما را اشغال کرده است

جنگ در شرق اروپا؛ بایدن از بسته جدید کمک‌های نظامی ۷۰۰ میلیون دلاری به اوکراین رونمایی کرد

زلنسکی خواستار شتاب در روند اجرایی شدن مصوبه کمک نظامی آمریکا به اوکراین شد