چهار انفجار در مزار شریف و کابل دست‌کم ۱۴ کشته بر جا گذاشت

انفجار در مزار شریف
انفجار در مزار شریف Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی با استفاده از  AP-AFP
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روز چهارشنبه ۲۵ مه، چهار مورد انفجار در مزار شریف و کابل دست‌کم ۱۴ کشته و ده‌ها زخمی بر جا گذاشت. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حملات را نپذیرفته است.

آگهی

روز چهارشنبه ۲۵ مه (۴ خرداد/جوزا)، چهار مورد انفجار در مزار شریف و کابل دست‌کم ۱۴ کشته و ده‌ها زخمی بر جا گذاشت. شاخه خراسان گروه دولت اسلامی مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است. 

آصف وزیری، سخنگوی پلیس بلخ به خبرگزاری فرانسه گفت در شهر مزار شریف در شمال افغانستان بمب‌های جاسازی شده در سه مینی‌بوس در مناطق مختلف این شهر منفجر شدند. به گفته همین مقام، دست‌کم ۱۰ نفر در جریان این انفجارها کشته و ۱۵ نفر دیگر زخمی شدند. این در حالی است که خبرگزای آسوشیتدپرس شمار قربانیان این حملات را ۹ نفر اعلام کرده است. 

نجیب‌الله توانا، مسئول اداره بهداشت ولایت بلخ می‌گوید سه زن در میان کشته‌های این انفجارها بوده اند. 

شامگاه همین روز در کابل، انفجار بمب در یک مسجد دست‌کم ۵ کشته بر جای گذاشت. این رقم در حالی از سوی بیمارستان/شفاخانه اورژانس کابل اعلام می‌شود که مقام‌های وزارت داخله شمار قربانیان این بمب‌گذاری را دو نفر عنوان می‌کنند. 

وزارت داخله افغانستان می‌گوید بمب در داخل یک پنکه در مسجد جاسازی شده بود.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

با وجود آنکه شمار حملات و بمب‌گذاری‌ها در فصل زمستان کاهش یافته و طالبان از سرکوب داعش خبر داده بود، از حدود یک ماه پیش، حمله به شهروندان غیرنظامی و به‌خصوص اقلیت هزاره شیعه در افغانستان ده‌ها قربانی بر جا گذاشته است. شاخه خراسان داعش، مسئولیت دور اخیر حملات را بر عهده گرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انفجار در بازار بزرگ سورمالو در ایروان «چندین قربانی» برجای گذاشت

امن‌ترین و ناامن‌ترین کشورهای جهان؛ ایران و افغانستان در چه رتبه‌ای قرار دارند؟

رهبر طالبان: زنان افغانستان باید برقع بپوشند