انتقام سخت کبری از مارگیر معروف تانزانیا

دوستداران حیات وحش در هند تعدادی افعی را از دست مارگیرها نجات داده‌اند.
دوستداران حیات وحش در هند تعدادی افعی را از دست مارگیرها نجات داده‌اند. Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مرد مارگیری که مارها را می‌گرفت با آنها بازی می‌کرد و سپس آنها را می‌کشت، توسط یک کبری به قتل رسید.

آگهی

جیمز هنری، مارگیر ۶۰ ساله  در منطقه کیگوما، در شمال غربی تانزانیا بسیار معروف بود. او در میان مردم محلی برای گرفتن مارهای بسیار سمی و کشتن آنها پس از گرفتن مارها شهرت داشت.

روز واقعه  مردم در یکی از روستاها به هنری خبر دادند که یک جفت مار کبرا در روستای آنهاست. 

هنری یکی از مارهای کبرا را گرفت و کشت و دنبال مار دوم رفت. هنگامی که موفق شد مار دوم را بگیرد، برای سرگرم کردن روستائیان شروع به بازی با این حیوان خطرناک کرد.

جیمز مانیاما دستیار کمیسر پلیس می‌گوید که مار به سوی هنری هجوم برد و انگشت و دهان او را گاز گرفت. هنری بلافاصله به یک مرکز پزشکی محلی منتقل شد و در آنجا با پادزهر تحت درمان قرار گرفت اما در حین درمان فوت کرد.

مارگیرهای که نمایش‌های خیابانی انجام می‌دهند به نظر می‌رسد که مارهای سمی را هیپنوتیزم می‌کنند.

کبراها به مرگبار بودن و تهاجمی بودن شهرت دارند. با این حال، مانند بسیاری از مارها، مارهای کبرا حمله نمی کنند مگر اینکه تحریک شوند. بیشتر گونه های کبرا ترجیح می دهند به جای حمله، راه فراری پیدا کنند.

پلیس گونه مار را اعلام نکرده است اما پرشمارترین مار کبرا که در تانزانیا یافت می شود مار کبرای مصری است که در بیشتر مناطق آفریقا زندگی می‌کند. این یکی از سمی ترین مارهای آفریقا است که در صورت گزیدن یک فرد سم او عمدتاً وارد سیستم عصبی می‌شود و در عرض چند دقیقه باعث می‌شود تا قلب عملا فلج شود.

 قربانی ممکن است ظرف ۳۰ دقیقه پس از گزش از تنفس باز ایستد.

کبراها به مرگبار بودن و تهاجمی بودن شهرت دارند. با این حال، مانند بسیاری از مارها، مارهای کبرا حمله نمی کنند مگر اینکه تحریک شوند. بیشتر گونه های کبرا ترجیح می دهند به جای حمله، راه فراری پیدا کنند.

سالانه بیش از یک میلیون مارگزیدگی در آفریقا رخ می دهد. در کشورهای جنوب صحرای آفریقا، سالانه ۳۰ هزار  نفر بر اثر گزش مار می‌میرند. مرگ و میر در مناطق روستایی بیشتر است، جایی که سم پادزهر ممکن است کمتر در دسترس باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

در هند مار کبرای دوسَر پیدا شد

عملیات مارگیری در تگزاس

نوشیدن خون مار کبرا در تمرین نظامی تفنگداران دریایی آمریکا در تایلند