تاکسی‌های هوایی به زودی صاحب نخستین فرودگاه شهری در بریتانیا می‌شوند

نمونه باند تاکسی‌ هوایی
نمونه باند تاکسی‌ هوایی Copyright COVENTRY UNIVERSITY via AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

باندها یا محل‌های برخاستن و فرود تاکسی‌های هوایی درست شبیه فرودگاه‌‌ها ولی در ابعاد کوچک‌تر طراحی شده‌اند؛ با گیت‌های(دروازه‌های) امنیتی، سالن انتظار و استراحت که میزبان مسافران آینده در شهرهای مدرن خواهند بود.

آگهی

باندها یا محل‌های برخاستن و فرود تاکسی‌های هوایی درست شبیه فرودگاه‌‌ها ولی در ابعاد کوچک‌تر طراحی شده‌اند؛ با گیت‌های(دروازه‌های) امنیتی، سالن انتظار و استراحت که میزبان مسافران آینده در شهرهای مدرن خواهند بود. 

ارائه چنین تصویری از شهرهای آینده این سوال را در ذهن‌ ایجاد می‌کند که آیا با به حرکت درآمدن تاکسی‌ها و خودروهای پرنده و هواپیماهای بدون سرنشین باری آسمان به میزان خطرناکی شلوغ نخواهد شد؟ ریکی ساندو، موسس شرکت فرودگاه‌‌های شهری(Urban Air-Port) معتقد است که پاسخ به این سوال منفی است. چون که به نظر او با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای فعالیت همزمان سیستم جدید حمل و نقل هوایی، خطرهایی که در حال حاضر متوجه این سیستم است، قابل رفع خواهد بود. 

شرکت تحت مدیریت او موفق شده ساخت نخستین فرودگاه تاکسی‌های هوایی را در شهر کاونتریِ بریتانیا به پایان برساند. فرودگاهی که در حال برای به پرواز درآوردن هواپیماهای بدن سرنشین استفاده می‌شود ولی شرکت سازنده آن در تلاش است که آن را تا سال ۲۰۲۴ برای پرواز تاکسی‌های پرنده شهری آماده کند. 

این شرکت قصد دارد در پنج سال آینده ۲۰۰ تاسیسات مشابه را در سراسر جهان بسازد.

در همین حال، شرکت سوپرنال(Supernal) که در عرضه ساخت خودروهای پرنده فعالیت می‌کند، بر این باور است که استفاده از تاکسی‌های هوایی تا سال ۲۰۳۰ در جهان فراگیر خواهد شد. آنها مدعی هستند که تاکسی‌های پرنده ساخت آنها الکتریکی هستند و با وجود برخورداری از توانایی حمل همزمان چهار مسافر، در طول پرواز فاقد سر و صدای رایج موتور هستند.

البته گذشته از پیش‌بینی فعلی در مورد قیمت بالای تاکسی‌های پرنده، شرکت فرودگاه‌‌های شهری نیز اعلام کرده که هزینه تمام شده ساخت هر باند یا محل‌ برخاستن و فرود تاکسی‌های هوایی بین ۶ تا ۱۲ میلیون یورو خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اولین پرواز «پهپاد-تاکسی» در آسمان شهر سئول

راه‌اندازی خطوط تاکسی آبی به زودی در پاریس

گروه‌های تبهکار در هائیتی به دنبال کنترل فرودگاه‌های اصلی این کشور هستند