پلیس چین ۹ نفر را در پی فروریختن ساختمانی در شهر چانگشا دستگیر کرد

building in Changsha
building in Changsha Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

برآورد می‌شود که دست‌کم ۲۰ نفر در میان سازه‌های فروریخته این ساختمان گیر افتاده باشند و از سرنوشت ۳۹ تن دیگر نیز هیچ اطلاعی در دست نیست.

آگهی

در پی فروریختن طبقات یک ساختمان مسکونی-تجاری در شهر «چانگشا» مرکز استان هونان چین، پلیس این کشور روز یکشنبه از بازداشت مالک و هشت نفر دیگر در ارتباط با این پرونده خبر داد.

در جریان این حادثه که عصر جمعه روی داده، ده‌ها نفر ناپدید یا زیر تلی از آوار محبوس شدند. برخی از رسانه‌های این کشور تعداد طبقات ساختمان را ۶ و برخی ۸ طبقه اعلام کرده‌اند.

به نوشتۀ خبرگزاری رسمی شین‌هوا، علاوه بر مالک ساختمان، هشت بازداشتی دیگر این حادثه عبارتند از ۳ نفر که مسئول طراحی و ساخت این بنا بودند و ۵ نفر از کارکنان شرکت ارزیابی مهندسی هونان شیانگدا که در ۱۳ آوریل گزارش نادرستی درباره وضعیت ایمنی این ساختمان منتشر کرده‌اند.

تا کنون هیچ مورد فوتی اعلام نشده است و نیروهای امداد حاضر در محل حادثه اعلام کردند که توانسته‌اند تا اواخر روز شنبه ۵ نفر را از زیر آوارها بیرون بیاورند. برآورد می‌شود که دست‌کم ۲۰ نفر در میان سازه‌های فروریخته این ساختمان گیر افتاده باشند و از سرنوشت ۳۹ تن دیگر نیز هیچ اطلاعی در دست نیست.

بر اساس عکس‌های منتشر شده از این ساختمان، تمام طبقات فوقانی آن تا طبقه دوم فرو ریخته‌اند. بنا بر گزارش شین هوا، در طبقات فروریختۀ آن یک رستوران، یک سینما، یک کافه و چند آپارتمان مسکونی وجود داشته است.

در پی افزایش شمار ساختمان‌های خودساخته‌ای که در سال‌های اخیر در چین فرو ریخته‌اند، شی جین‌پینگ، رئیس‌ جمهوری این کشور روز شنبه دستور بررسی این نوع سازه‌ها و شناسایی هرگونه خطر پنهانی و رفع آنها برای جلوگیری از وقوع حوادث بزرگ را صادر کرد.

گزارش‌های داخلی همچنین حاکی از آن است که یکی از مقامات ارشد حزب کمونیست برای بررسی شدت فاجعه، به محل حادثه فرستاده شده است.

دلیل فرو ریختن بسیاری از ساختمان‌ها در سال‌های اخیر در چین، نداشتن استانداردهای ایمنی، اضافه کردن غیرقانونی طبقات و عدم استفاده از میله‌های آهنی تقویت کننده بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ریزش مرگبار ساختمان ۱۲ طبقه در میامی؛ عملیات نجات «بی‌وقفه» ادامه دارد

ریزش بخشی از یک هتل در حال ساخت در آمریکا

نزدیک به نیمی از شهرهای بزرگ چین در معرض خطر فرونشست زمین قرار دارند