ارتش ترکیه از زمین و هوا به مواضع پ‌کا‌کا در شمال عراق حمله کرد

حمله ترکیه به مواضع شبه نظامیان کرد در شمال عراق
حمله ترکیه به مواضع شبه نظامیان کرد در شمال عراق Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه روز دوشنبه ۱۸ آوریل از آغاز یک عملیات نظامی هوایی و زمینی برون مرزی توسط ارتش کشورش علیه مواضع شبه‌نظامیان کرد در شمال عراق خبر داد.

آگهی

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه روز دوشنبه ۱۸ آوریل از آغاز یک عملیات نظامی هوایی و زمینی برون مرزی توسط ارتش کشورش علیه مواضع حزب کارگران کردستان، پ‌کا‌کا در شمال عراق خبر داد.

آقای آکار گفت که هواپیماهای جنگی، هلیکوپترها، پهپادها و واحدهای توپخانه‌ ارتش ترکیه مواضع شبه‌نظامیان کرد در کردستان عراق را مورد حمله قرار دادند و سپس نیروهای زمینی ارتش این کشور وارد این مناطق شدند.

به گفته وزیر دفاع ترکیه، هواپیماهای جنگی نیروی هوایی این کشور پناهگاه‌ها، تونل‌ها، انبارهای مهمات متعلق به پ‌کا‌کا را هدف قرار داده‌اند.

مقام‌های ترکیه بر این نظرند که شبه‌نظامیان وابسته به حزب کارگران کردستان در شمال عراق پایگاه دارد که از آن برای حمله به ترکیه استفاده می‌کنند.

ترکیه در سال‌های گذشته عملیات‌های هوایی و زمینی متعددی را علیه شبه‌نظامیان وابسته به پ‌کا‌کا انجام داده است که آنکارا آن را یک گروه تروریستی می‌نامد. ارتش ترکیه در آخرین عملیات خود مناطق متینه، زاب و آواسین-باسیان را هدف قرار داده بود.

اگرچه تا لحظه تنظیم این خبر گزارشی از شمار نیروهای ترکیه در خاک عراق منتشر نشده اما آقای آکار گفت که مرحله اول عملیات روز دوشنبه در کردستان عراق با موفقیت انجام شده است.

او در ادامه گفت که ارتش ترکیه در مرحله اول حمله در روز دوشنبه «به همه اهداف تعیین شده، دست یافته» است. وزیر دفاع ترکیه هدف از انجام عملیات جدید در خاک عراق را «جلوگیری از حملات تروریستی» بر اساس اطلاعات به دست آمده از آماده شدن شبه‌نظامیان کرد برای انجام یک عملیات گسترده اعلام کرد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

بر اساس اعلام وزارت دفاع ترکیه، عملیات روز دوشنبه ارتش این کشور در شمال عراق با «هماهنگی دوستان و متحدان» آنکارا انجام شده است.

بنا بر گزارش‌ها رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه هفته گذشته با مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق دیدار کرده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترکیه: در حمله ارتش به شمال عراق ۲۶ عضو «پ کا کا» کشته شدند

ترکیه بیش از ۱۰۰ فرد مظنون به عضویت در «پ کا کا» را دستگیر کرد

ترکیه پس از کشته شدن ۹ سرباز حملات هوایی را علیه شبه‌نظامیان کرد در عراق و سوریه انجام داد