برگزاری انتخابات زودهنگام در پاکستان؛ به درخواست عمران خان پارلمان منحل شد

عمران خان، نخست وزیر پاکستان
عمران خان، نخست وزیر پاکستان Copyright AP Photo
نگارش از مریم عباسی‌زاده با استفاده از  AFP
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سیاست خارجی نامتوازن از جمله سفر اخیر به مسکو و همچنین استراتژی کابینه عمران خان در مقابله با بحران اقتصادی از دلایل اصلی پایین آمدن محبوبیت وی و همچنین فراهم شدن فضا برای اپوزیسیون در طرح استیضاح او بود.

آگهی

طرح استیضاح عمران خان، نخست وزیر پاکستان پیش از آن‌که به رای گذاشته شود به‌دستور نایب‌رئیس پارلمان از دستور کار خارج شد. همزمان عمران خان که تنها چند روز پیش اکثریت پارلمانی را از دست داده و از نظر منتقدان در موضع بشدت تدافعی قرار داشت، خواستار انتخاباتی دیگر شد. او از رئیس جمهور خواست تا پارلمان را با هدف انتخابات پیش از هنگام، منحل کند. عارف علوب، رئیس جمهور پاکستان ساعتی بعد در اجابت خواسته نخست وزیرش، پارلمان را منحل کرد.

سیاست خارجی نامتوازن از جمله سفر اخیر به مسکو و همچنین استراتژی کابینه عمران خان در مقابله با بحران اقتصادی از دلایل اصلی فراهم شدن فضا برای اپوزیسیون در طرح استیضاح او بوده است.

اما قاسم خان سوری، نایب‌رئیس پارلمان با این توجیه که استیضاح عمران خان «خلاف اصل قانون اساسی» و «با الهام از خارج برنامه ریزی شده»، آن را از دستور کار خارج کرد. دقایقی بعد عمران خان که در تلویزیون دولتی صحبت می‌کرد خطاب به ملت پاکستان گفت از رئیس جمهور می‌خواهد تا پارلمان را منحل کند تا مردم بار دیگر با تصمیم خود، سرنوشتشان را تعیین کنند.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ارتش و مقام‌های غیرنظامی پاکستان به طور مشترک درباره بمبگذاری‌ علیه اتباع چین تحقیق می‌کنند

حمله به پادگان ارتش پاکستان در نزدیکی مرز افغانستان چندین کشته بر جای گذاشت

دست‌کم ۳۶ نفر در پاکستان بر اثر بارش باران‌های زمستانی کشته شدند