پرواز ۱۷ ساعته مستقیم نیویورک-اوکلند؛ سفر بدون توقف میان دو قاره آمریکا و اقیانوسیه

فرودگاه بین‌المللی اوکلند
فرودگاه بین‌المللی اوکلند Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک شرکت هواپیمایی در نیوزیلند روز چهارشنبه فروش بلیت پروازهای مستقیم میان نیویورک و اوکلند را آغاز کرد. قرار بود این پروازها از اواخر سال ۲۰۲۰ آغاز به کار کنند ولی شیوع ویروس کرونا و کاهش سفرهای هوایی این برنامه را با تاخیر مواجه کرد.

آگهی

یک شرکت هواپیمایی در نیوزیلند روز چهارشنبه فروش بلیت پروازهای مستقیم میان نیویورک و اوکلند را آغاز کرد. قرار بود این پروازها از اواخر سال ۲۰۲۰ آغاز به کار کنند ولی شیوع ویروس کرونا و کاهش سفرهای هوایی این برنامه را با تاخیر مواجه کرد. اولین پرواز مستقیم میان دو قاره از ماه سپتامبر امسال مسافران را جابه‌جا خواهد کرد.

گرگ فوران، مدیرعامل خطوط هواپیمایی نیوزیلند امیدوار است برقراری این پروازها، مسافران پرشماری را از سواحل شرقی ایالات متحده به سفر به نیوزیلند تشویق کند.

هواپیماهای بوئینگ ۷۸۹-دریملاینر برای ۱۶ ساعت پرواز در مسیر شمالی، در صورت شرایط مساعد و ۱۷ ساعت و نیم پرواز در مسیر جنوبی در موقعیت جوی پیچیده برنامه ریزی شده اند. با توجه به اختلاف ساعت قابل توجه بین مبدا و مقصد قرار است پرواز میان دو قاره غربی و شرقی ۹ ساعت در شب و ۸ ساعت در روز مسیر ۱۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتری را طی کند.

قیمت بلیت پرواز مستقیم میان فرودگاه جان اف کندی نیویورک و فرودگاه بین‌المللی اوکلند از ۱۴۰۰ دلار آمریکا به بالا تعیین شده است.

در حال حاضر خطوط هوایی سنگاپور طولانی‌ترین پرواز جهان را از این کشور به نیویورک می‌فرستد. این سفر ۱۵ هزار و ۳۰۰ کیلومتری، ۱۸ ساعت و ۴۰ دقیقه زمان می‌برد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آشنایی با ایده جوان اسپانیایی؛ سفر با هواپیمایی که دو طبقه صندلی دارد چگونه است؟

گردشگران با یک پیشنهاد باورنکردنی با ۱۰ پوند از لندن به استرالیا می‌روند

امن‌ترین خطوط هواپیمایی جهان کدامند؟