استفاده ایلان ماسک از عکس هیتلر علیه ترودو جنجال‌برانگیز شد

ایلان ماسک، آدولف هیتلر، جاستین ترودو
ایلان ماسک، آدولف هیتلر، جاستین ترودو Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

موزه اردوگاه آشویتس در لهستان که نزدیک به یک میلیون یهودی در آن قتل عام شدند توئیت ایلان ماسک را «بی‌احترامی به همه قربانیان» حکومت نازی توصیف کرد.

آگهی

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا با انتشار توئیتی جنجالی که مدتی پس از انتشار آن را حذف کرد جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا را با آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی مقایسه کرد.

مدیرعامل شرکت تسلا که سابقه جنجال‌آفرینی در شبکه اجتماعی توئیتر را دارد در پاسخ به یک حساب کاربری، عکسی از آدولف هیتلر را منتشر کرد که بر روی آن از قول رهبر آلمان نازی نوشته شده بود: «دیگر من را با جاستین ترودو مقایسه نکنید. من بودجه داشتم.»

ثروتمندترین فرد جهان پیش از این حمایت خود را از رانندگان کامیون در کانادا اعلام کرده بود. گروهی از این رانندگان از چند هفته پیش در اعتراض به تدابیر بهداشتی دولت جاستین ترودو رفت و آمد در اتاوا، پایتخت این کشور را مختل کرده‌اند. 

توئیت ایلان ماسک واکنش به مطلبی بود که از تلاش مقامات کانادا برای جلوگیری از جمع‌آوری کمک مالی برای معترضان کانادایی حکایت داشت.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

کمیته یهودیان آمریکا در واکنش به توئیت ایلان ماسک متوسل شدن او به عکس آدولف هیتلر برای بیان نظراتش را «بسیار نازل» توصیف کرد. این نهاد همچنین خواستار «عذرخواهی فوری» مدیرعامل تسلا شد. 

موزه اردوگاه آشویتس در لهستان نیز که نزدیک به یک میلیون یهودی در آن قتل عام شدند توئیت ایلان ماسک را «بی‌احترامی به همه قربانیان» حکومت نازی توصیف کرد.

از سوی دیگر فرانسوا فیلیپ شامپاین، وزیر صنعت کانادا در واکنش به انتقاد ایلان ماسک از جاستین ترودو با استفاده از عکس از آدولف هیتلر این اقدام را «شوک‌آور» خواند. 

توئیت ایلان ماسک پیش از آنکه از سوی او حذف شود بیش از ۹ هزار بار ریتوئیت شده بود. بیش از ۷۴ میلیون کاربر حساب توئیتری مدیرعامل تسلا را دنبال می‌کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دست رد جوان آمریکایی به پیشنهاد ۵ هزار دلاری ایلان ماسک

فردی که عکس ماکرون را در شمایل هیتلر نصب کرده بوده محاکمه شد

دانشجویی در اوتاوای کانادا مادر و فرزندانش را با چاقو به قتل رساند