از «متالیکا» تا «CR7»؛ انتخاب کدام اسامی برای نوزادان در فرانسه ممکن نیست؟

انتخاب نام برای نوزادان در فرانسه (عکس تزئینی است)
انتخاب نام برای نوزادان در فرانسه (عکس تزئینی است) Copyright Canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یکی از نامتعارف‌ترین اسم‌ها پیش از این در سوئد انتخاب شده بود زیرا والدین یک نوزاد پسر برای او نام «Brfxxccxxmnpcccclllmmnprxvclmnckssqlbbiiii6» را انتخاب کرده بودند.

آگهی

شماری از والدین فرانسوی سال گذشته با وجود اینکه در این کشور فهرست اسامی مجاز برای انتخاب نام نوزدان وجود ندارد موفق به ثبت اسم مورد نظر خود برای فرزندشان نشدند.

ثبت احوال فرانسه به والدین اجازه می‌دهد که برای نوزادان نامی جدید انتخاب کنند و یا دست به گزینش از میان آن دسته از اسامی که پیش از این برای نوزادان ثبت شده است بزنند. با این حال در انتخاب اسامی جدید باید برخی شرایط از جمله «حفظ منفعت کودک» یا «عدم نقض حق شخص ثالت» رعایت شده باشد.

بر همین اساس ثبت احوال فرانسه در سال ۲۰۲۱ با انتخاب برخی نام‌ها از جمله «توت‌فرنگی»، «شاهزاده ویلیام» و «منهتن» برای نوزادان مخالفت کرد. شماری از اسم‌هایی که با مخالفت ثبت احوال فرانسه روبرو شدند نیز به نام ستاره‌های دنیای موسیقی و ورزش بر می‌گردند. به عنوان مثال ثبت احوال فرانسه سال گذشته با انتخاب نام «CR7» برای نوزادی که والدینش ظاهرا به کریستیانو رونالدو، فوتبالیست پرتغالی علاقه زیادی داشتند مخالفت کرد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

پدر و مادری که قصد داشتند نوزادشان را با الهام از گروه موسیقی «متالیکا» به همین نام صدا کنند نیز با مخالفت ثبت احوال فرانسه روبرو شدند. زوج دیگری نیز که ظاهرا به برند «نوتلا» (Nutella) علاقه داشتند نتوانستند این نام را برای نوزادشان ثبت کنند.

از دیگر اسامی نامتعارفی که سال گذشته با مخالفت ثبت احوال فرانسه روبرو شد می‌توان به «اکسل»، نرم‌افزار شرکت مایکروسافت اشاره کرد.

پیش از این زوجی که در سال ۲۰۱۸ همزمان با قهرمانی فرانسه در جام جهانی فوتبال قصد داشتند نام فرزندشان را «گریزمن-ام‌باپه» بگذارند نیز در نهایت مجبور شدند نام دیگری برگزینند.

در بلژیک هم زوجی که پیش از این قصد داشتند دوقلوی خود را «کلیتورین» و «واژن» صدا بزنند مجبور شدند اسامی دیگری انتخاب کنند. یکی از نامتعارف‌ترین اسم‌ها البته در سوئد انتخاب شده بود زیرا والدین یک نوزاد پسر برای او نام «Brfxxccxxmnpcccclllmmnprxvclmnckssqlbbiiii6» را انتخاب کرده بودند. والدین این نوزاد می‌گفتند که نام فرزندشان «آلبن» تلفظ می‌شود. آنها در نهایت پس از چند سال کشمکش حقوقی مجبور به تغییر نام فرزندشان شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نوزادانی که با «دم» به دنیا می‌آیند؛ عضو بجامانده از اجداد انسان‌ها یا نقص مادرزادی؟

۷۲ فصل؛ آلبوم جدید متالیکا به زودی به بازار عرضه می‌شود

اولین تولد یک نوزاد پس از پیوند رحم در فرانسه