مردی که پهپادی را بر فراز اقامتگاه پادشاه سوئد به پرواز درآورد دستگیر شد

پهپاد(عکس آرشیوی است)
پهپاد(عکس آرشیوی است) Copyright AP PHOTO
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تحقیقات بیشتر در مورد پرونده این مرد بازداشت شده که پلیس سوئد از افشای ملیت او امتناع کرده به سازمان امنیتی سوئد، ساپو، واگذار شده است.

آگهی

مردی به دلیل به پرواز درآوردن یک پهپاد بر فراز اقامتگاه پادشاه سوئد در نزدیکی استکهلم از سوی پلیس بازداشت شد.

پلیس سوئد اعلام کرد که فرد بازداشت شده بعد از ظهر یکشنبه در نزدیکی دروتنینگهولم (Drottningholm)، یکی از کاخ‌های سلطنتی سوئد، بازداشت شده و متهم به نقض قانون حفاظت از مکان‌های حساس مانند اقامتگاه شخصی کارل گوستاف شانزدهم، پادشاه سوئد و ملکه سیلویا است.

تحقیقات بیشتر در مورد پرونده این مرد بازداشت شده که پلیس سوئد از افشای ملیت او امتناع کرده به سازمان امنیتی سوئد، ساپو، واگذار شده است.

این بازداشت در حالی گزارش شده که سوئد در حال بررسی مجموعه‌ای از گزارش‌ها درباره مشاهده پهپادهای ناشناس در مناطق مختلف این کشور است. در همین حال، در اوایل ژانویه، اخباری در مورد پرواز پهپاد بر فراز نیروگاه‌های هسته‌ای سوئد و برخی مراکز مهم دیگر از جمله پارلمان و ساختمان‌های دولتی سوئد منتشر شده بود.

پلیس سوئد گفته است که با وجود دریافت نزدیک به ۲۰۰ گزارش، هنوز نتوانسته ثابت کند که برنامه‌ریزی برای پرواز این پهپادهای از سوی یک کشور خارجی صورت گرفته است.

با این وجود، سوئد همزمان با افزایش تنش میان اتحادیه اروپا و روسیه بر سر اوکراین، سیستم دفاعی خود را در جزیره گوتلند واقع در دریای بالتیک تقویت کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آغاز محاکمه دیپلمات اتحادیه اروپا؛ سوئد: هیچ مبنایی ندارد؛ ایران: به اسرائیل اطلاعات می‌داد

همسر ولیعهد بریتانیا از ابتلایش به بیماری سرطان پرده برداشت

شایعات پیرامون همسر ولیعهد بریتانیا؛ ریشه گمانه‌زنی‌ها در مورد کیت میدلتون چیست؟