پهپاد ناجی طی کمتر از ۴ دقیقه بالای سر بیمار قلبی در سوئد رسید

پهپاد حامل دستگاه شوک الکتریکی برای بیماران قلبی در سوئد
پهپاد حامل دستگاه شوک الکتریکی برای بیماران قلبی در سوئد Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

این پهپاد برای کمک به مردی ۷۱ ساله به پرواز درآمد که هنگام پارو کردن برف مقابل منزلش دچار ایست قلبی شده بود.

آگهی

یک مرد ۷۱ ساله به نام اسون اوایل ماه دسامبر در شهر ترولهتان، واقع در غرب سوئد هنگام پارو کردن برف مقابل منزلش دچار ایست قلبی شد. به گزارش خبرگزاری فرانسه پزشکی به نام مصطفی علی که در حال عبور از نزدیکی منزل این مرد بود توانست اقدامات اولیه برای کمک به او و احیای قلبی را انجام دهد. همسر مرد سالمند نیز همزمان با شماره اورژانس تماس گرفت.

تنها سه دقیقه و ۳۰ ثانیه پس از این تماس یک پهپاد دستگاه شوک الکتریکی را به مقابل منزل اسون رساند تا مصطفی علی با استفاده از آن بتواند قلب او را بار دیگر به تپش وادارد.

مصطفی علی بر این باور است که این پهپاد «واقعا» به نجات جان این مرد ۷۱ ساله کمک کرد. او می‌گوید: «به نظرم بسیار ابزار مفیدی بود به ویژه برای بیمارانی که از نزدیکترین بیمارستان دور هستند.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

از زمان اولین تماس با ۱۱۲ [شماره اورژانس] تا زمانی که سیگنال پرواز به پهپاد رسید و پروازش شروع شد حدود ۱۵ تا ۳۰ ثانیه طول کشید.
اسون
بیمار قلبی در سوئد

اسون نیز درباره نجاتش به کمک پهپاد می‌گوید: «از زمان اولین تماس با ۱۱۲ [شماره اورژانس] تا زمانی که سیگنال پرواز به پهپاد رسید و پروازش شروع شد حدود ۱۵ تا ۳۰ ثانیه طول کشید.»

پهپاد مورد استفاده برای نجات این مرد مجهز به یک بالابر بود و به این ترتیب نیازی به فرود پهپاد وجود نداشت. دستگاه شوک الکتریکی به وسیله این بالابر به دست مصطفی علی رسید.

استفاده از پهپادها برای امور پزشکی در چهارچوب طرح مشترک شرکت «اوردرون» (Everdrone) و نهادهای پزشکی سوئد صورت می‌گیرد. شبکه این پهپادها هم‌اکنون امکان دسترسی و امدادرسانی به ۲۰۰ هزار نفر از ساکنان سوئد را دارد.

شرکت «اوردرون» در بیانیه‌ای اعلام کرده است که این طرح در سال ۲۰۲۲ به دیگر مناطق اروپا گسترش پیدا خواهد کرد. این شرکت امیدوار است که پهپادهایش در آینده بتوانند در شرایط اضطراری دیگر تجهیزات پزشکی از جمله جعبه کمک‌های اولیه را به بیماران و اطرافیان‌شان برسانند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مطالعه جدید؛ فوت یکی از اعضای خانواده خطر مرگ فرد سوگوار مبتلا به نارسایی قلبی را افزایش می‌دهد

نتایج تحقیق تازه؛ تشخیص آریتمی قلبی در بیماران دیابتی با انجام آزمون ساده پا

تبلیغ شماره اورژانس اروپایی رو مجسمه «پسرک ادرارکن» شهر بروکسل