میت لوف، خواننده برجسته و نیایشگر «خدای سکس و راک‌اندرول» درگذشت

میت لوف
میت لوف Copyright AP Photo
نگارش از Amirbehnam MASOUMI
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گفته می‌شود عنوان میت لوف، به معنای گوشت لخم، اولین بار از سوی پدر الکلی مارتین به او داده شد. میت لوف در سال ۱۹۹۳ بخشی از ماجرای زندگی واقعی خود و پدر دائم‌الخمرش را در ترانه معروف «اجسام از آنچه در آیینه می‌بینید به شما نزدیک‌تر هستند.» روایت کرده است.

آگهی

میت لوف، خواننده سرشناس راک و هنرپیشه آمریکایی نیمه‌شب پنجشنبه بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در ۷۴ سالگی درگذشت.

به گفته خانواده، او در بیمارستانی در نشویل ایالت تنسی بستری بود.

میت لوف، با نام واقعی مارتین لی ایدی در سال ۱۹۷۷ با آلبوم خفاش بیرون از جهنم به شهرت جهانی رسید. این مجموعه موسیقی راک با فروش ۴۳ میلیون نسخه، یکی از پرفروش‌ترین آلبوم‌های تاریخ موسیقی جهان به شمار می‌رود.

گفته می‌شود عنوان میت لوف، به معنای گوشت لخم، اولین بار از سوی پدر الکلی مارتین به او داده شد. میت لوف در سال ۱۹۹۳ بخشی از ماجرای زندگی واقعی خود و پدر دائم‌الخمرش را در ترانه معروف «اجسام از آنچه در آیینه می‌بینید به شما نزدیک‌تر هستند.» روایت کرده است. او در همین سال جایزه گرمی بهترین اجرای سولوی راک را برای معروف‌ترین موزیک ویدیوی خود «هر کاری برای عشق می‌کنم» دریافت کرد. در این موزیک ویدیو که با الهام از داستان دیو و دلبر ساخته شده، صدای لورن کراسبی با لب‌خوانی دانا پاتریک اجرا می‌شود. میت‌ لوف در بندی از این ترانه می‌گوید « بعضی روزها خدای سکس، درامز و راک‌اندرول را نیایش می‌کنم».

علاوه بر ۱۱ آلبوم موسیقی که آخرین آن‌ها در سال ۲۰۱۶ منتشر شد، میت لوف در ده‌ها فیلم و سریال هم در نقش‌های عمدتا حاشیه‌ای، بازی کرد. شاید معروف‌ترین حضور او درسینما ایفای نقش روبرت (باب) پولزن در فیلم باشگاه مشت‌زنی (فایت کلاب) باشد: کشتی‌گیری که به‌دلیل زیاده‌روی در مصرف هورمون به سرطان بیضه دچار می‌شود و بعد از عمل، به‌دلیل تغییرات هورمونی سینه‌های زنانه پیدا می‌کند.

میت لوف یکی از معدود خوانندگان به شدت سیاسی ایالات متحده آمریکا و از هواداران پروپاقرص جمهوری‌خواهان بود. او در سال ۲۰۱۲ در کمپین میت رامنی، حریف باراک اوباما فعال بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استرومای با ترانه‌‌ای درباره خودکشی باز هم تحسین برانگیز شد

«تمدنِ» اورلسان، پدیده موسیقی فرانسه؛ آلبومی که نیامده رکورد ادل را شکست و تحسین ماکرون را برانگیخت

گروه موسیقی «آبا» پس از چهار دهه آلبوم جدید منتشر می‌کند