پایان گروگان‌گیری در یک کنیسه در تگزاس آمریکا با کشته شدن مهاجم

گروگان‌گیری در یک کنیسه در تگزاس
گروگان‌گیری در یک کنیسه در تگزاس Copyright Garreth Patterson/Copyright 2022 The Associated Press. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز فارسی با استفاده از  AP AFP
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رسانه‌های آمریکایی می‌گویند مهاجم خواستار آزادی عفیفه صدیقی، دانشمند پاکستانی زندانی به جرم تروریسم در ایالات متحده بوده است.

آگهی

گروگان‌گیری در یک کنیسه در شهر کالیویل تگزاس نیمه‌شب شنبه، پس از ۱۰ ساعت با آزادی گروگان‌ها و قتل مهاجم به دست نیروهای پلیس پایان یافت. گروگان‌گیر خواستار آزادی یک زندان پاکستانی محکوم به تروریسم شده بود.

رسانه‌های محلی گزارش کردند که پیش از پایان عملیات پلیس صدای انفجار قوی و تیراندازی ممتد در کنیسه شنیده شد. ساعاتی پیش از آن و در پی مذاکرات نیروهای امنیتی با گروگان‌گیر یکی از ۴ گروگان صحیح و سالم آزاد شده بود. 

شبکه خبری ای‌بی‌سی به نقل از منابع پلیس گزارش کرد گروگان چهار نفر از جمله یک خاخام را در این عبادتگاه یهودیان به گروگان گرفته بود. مهاجم که هویتش افشا نشده، به پلیس هشدار داده بود که کنیسه و اطراف آن را بمب‌گذاری کرده است. شهر کوچک کالیویل در حومه دالاس حدود ۲۳ هزار نفر جمعیت دارد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از رسانه‌‌های آمریکایی گزارش کرد مهاجم درخواست آزادی عفیفه صدیقی، دانشمند پاکستانی محبوس به جرم تروریسم در آمریکا را داشت. خانم صدیقی سال ۲۰۱۰ و به جرم تلاش برای شلیک به نظامیان آمریکایی در افغانستان، به ۸۶ سال زندان محکوم شد. عفیفه صدیقی در حال حاضر در بیمارستان زندانی در نزدیکی دالاس به سر می‌برد. گروگان‌گیر با انتشار پیامی صوتی در فیسبوک بارها خواستار صحبت کردن با خانم صدیقی شده و او را خواهر [ایمانی] خود معرفی کرده بود. 

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل با ابراز خوشحالی از پایان این گروگان‌گیری اعلام کرد ماجرا را از نزدیک دنبال می‌کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یک مقام افغان: مبادله زندانیان طالبان با دو گروگان غربی به تعویق افتاده است

ایران و تبعات جنگ حماس و اسرائیل برای بلوک غرب در گردهمایی روسای اطلاعاتی و جاسوسی «پنج چشم»

دولت آمریکا: یک شبکه‌ قاچاق انسان از ازبکستان شناسایی و متلاشی شد