نیکلاس مادورو در قامت «سوپرمن» به مصاف آمریکایی‌ها می‌رود

نیکلاس مادورو در قامت سوپرمن در یک مجموعه انیمیشن
نیکلاس مادورو در قامت سوپرمن در یک مجموعه انیمیشن Copyright کپچر از ویدیو
Copyright کپچر از ویدیو
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

برخی تحلیل‌گران پخش این مجموعه را ترفندی دیگر برای افزایش محبوبیت نیکلاس مادورو نزد حامیان و بازسازی چهره وی نزد مخالفان رئیس جمهوری ونزوئلا می‌دانند.

آگهی

یک مجموعه انیمیشن داستانی با الگوبرداری از یک شخصیت مشهور دنیای پویانمایی به تازگی از تلویزیون دولتی ونزوئلا پخش شده که نیکلاس مادورو نقش اول آن را ایفا می‌کند.

رئیس جمهوری ونزوئلا در این مجموعه انیمیش که نخستین قسمت آن اوایل ماه دسامبر از شبکه دولتی VTV پخش شد در قامت «سوپرمن» ظاهر می‌شود و به مقابله با آمریکایی‌ها می‌پردازد.

یکی دیگر از شخصیت‌های اصلی در این قسمت از مجموعه تلویزیونی، رئیس جمهوری آمریکا است که با ظاهری شبیه دونالد ترامپ ظاهر می‌شود.

در این انیمیشن، آمریکایی‌های تحت رهبری رئیس جمهوری‌شان در این قسمت به ونزوئلا حمله می‌کنند، اقدامی نظامی که سبب قطع شدن جریان برق در کشور می‌شود.

پس از این حمله، قهرمانی در قامت سوپرمن به نام «سوپر سیبیل» که ویژگی‌های ظاهری نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا را دارد به کمک شهروندان می‌أید و کشور را نجات می‌دهد.

مداخله «سوپر سیبیل» این امکان را برای ونزوئلا فراهم می‌کند که بتواند خرابی‌های ناشی از حمله را جبران کند و دست به بازسازی تاسیسات آسیب دیده برق بزند.

داستان این قسمت از مجموعه انیمیشن تلویزیونی در ونزوئلا در واقع از ماجرای قطعی جریان برق سال ۲۰۱۹ در این کشور الهام گرفته شده که به مدت چهار روز ادامه داشت .

مقام اجرایی ونزوئلا پس از آن ماجرا، قطعی جریان برق در کشورش را نوعی اقدام خرابکارانه از جانب آمریکا دانست،‌ این در حالیست که هرگز شواهدی دال بر اثبات این ادعا از سوی دولت ونزوئلا ارائه نشد.

برخی تحلیل‌گران اروپایی و آمریکایی همانند آندسته از رسانه‌های غربی که به انتشار گزارشی در خصوص این مجموعه انیمیشن تلویزیونی پرداختند بر این باورند که پخش این مجموعه در کل ترفندی دیگر برای افزایش محبوبیت نیکلاس مادورو نزد حامیان و بازسازی چهره وی نزد مخالفان رئیس جمهوری ونزوئلا است.

دیوید اسمایلد، کارشناس مسائل ونزوئلا در مصاحبه با نشریه واشنگتن پست می‌گوید: «انیمیشن و پویانمایی‌ معمولا ابزاری کلاسیک برای رژیم‌های استبدادی در جهت پروپاگاندا و استفاده تبلیغاتی است.»

به گفته وی، مجموعه انیمیشن یاد شده با هدف انتقال یک پیام بسیار روشن تولید و پخش شده است: «مردم قربانی هستند، آمریکا بد است و مادورو کشور را نجات می‌دهد.»

واژه «سوپر سیبیل» برای نخستین بار سال ۲۰۱۹ زمانی که نیکلاس مادورو سخنان لنین مورنو، همتای اکوادوری خود را که به سخره گرفت خلق شد.

رئیس جمهوری ونزوئلا در واکنشی طنزگونه به اتهام‌های لنین مورنو مبنی بر اینکه مادورو ثبات را در کشورش بر هم می‌زند، گفته بود: «سبیل‌هایم را تکان می‌دهم و دولت‌ها را پایین می‌آورم...؛ این چیزی است که لنین مورنو می‌گوید.»

وی در ادامه گفته بود: «من سوپرمن نیستم، سوپر سیبیل هستم.»

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

داروی جادویی کرونا که مادورو توصیه می‌کند چیست؟

فروش آنلاین دستمال توالت نیکلاس مادورو

آمریکا در حمایت از اپوزیسیون دولت مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند