کشف ۹ میلیون قرص کاپتاگون جاسازی شده در درون پرتقال در بندر بیروت

Captagon pills
Captagon pills Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رسانه‌های بین‌المللی بارها به همکاری‌های نزدیکان بشار اسد و حزب‌الله لبنان در تولید و صادرات مواد مخدر به کشورهای حاشیه خلیج فارس، منطقه مدیترانه و حتی شرق دور پرداخته و اعلام کرده‌اند که سوریه به جوانترین کشور تولیدکننده مواد مخدر در جهان تبدیل شده است.

آگهی

بسام مولوی، وزیر کشور لبنان روز چهارشنبه از توقیف یک محموله بزرگ ماده مخدر کاپتاگون در بندر بیروت خبر داد که در درون پرتقال جاسازی شده بودند و قرار بود به یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس فرستاده شود.

وی در یک نشست خبری گفت که ماموران اداره گمرک «نزدیک به ۹ میلیون قرص کاپتاگون» را کشف و ضبط کرده‌اند.

یکی از مقامات گمرک لبنان نیز در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که مقصد این محموله، کشور کویت بوده است.

قرص‌های کاپتاگون که نوعی آمفتامین دستکاری شده و اعتیادآور است، در کیسه‌های کوچک پیچیده و درون پوستۀ پرتقال‌های تقلبی پنهان شده بودند.

لبنان اعلام کرد که تحقیقات برای شناسایی منشاء این محموله آغاز شده است.

پیش از این نهادها و رسانه‌های بین‌المللی بارها در گزارش‌های مفصلی به همکاری‌های نزدیکان بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه و حزب‌الله لبنان در تولید و صادرات مواد مخدر به کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشورهای منطقه مدیترانه حتی شرق دور پرداخته و اعلام کرده بودند که اکنون سوریه به جوانترین کشور تولید و صادرکننده مواد مخدر در جهان تبدیل شده است.

لبنان به‌ تازگی و در پی انتقادات کشورهای حاشیه خلیج فارس به بیروت به دلیل عدم همکاری در مقابله با قاچاق مواد مخدر، تلاش‌های خود را برای خنثی کردن عملیات قاچاق کاپتاگون افزایش داده است.

پیش از این در ۲۳ دسامبر پلیس دبی اعلام کرده بود که چهار شهروند یک کشور عربی را به دلیل تلاش برای قاچاق بیش از یک میلیون قرص کاپتاگون که در لیموهای تقلبی پنهان شده بودند، دستگیر کرده است.

عربستان سعودی نیز در ماه آوریل پس از توقیف بیش از پنج میلیون قرص کاپتاگون که در داخل یک محموله بزرگ انار پنهان شده بودند، واردات میوه و سبزیجات را از لبنان متوقف و بیروت را به بی‌عملی متهم کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یک قاچاقچی عمده مواد مخدر در جریان حمله هوایی به سوریه کشته شد

آمریکا قایق حامل هروئین با «ملوان‌های ایرانی» را توقیف کرد

واکنش‌ها به کشته‌شدن مرد شماره ۲ حماس؛ اسرائیل: این حمله نه به لبنان و حزب‌الله بلکه به حماس بود