امارات دیگر فیلم‌های خارجی را در سالن‌های سینما سانسور نمی‌کند

عکس تزئینی است
عکس تزئینی است Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بدین ترتیب امکان تماشای نسخه بدون سانسور فیلم‌های خارجی در سالن‌های سینمای امارات مهیا خواهد شد اما همچنان تماشای برخی فیلم‌ها برای افراد زیر ۲۱ سال ممنوعیت دارد و تنها نسخه بین المللی آن‌ها در دسترس خواهد بود.

آگهی

امارات اعلام کرد که از این به بعد سانسور فیلم‌های خارجی در سالن‌های سینمای این کشور اعمال نخواهد شد. مسئولان این کشور حوزه خلیج فارس روز یکشنبه از اضافه کردن هشدار جدید «ممنوع برای زیر ۲۱ سال» در زمان بخش فیلم‌ها خبر دادند.

بدین ترتیب امکان تماشای نسخه بدون سانسور فیلم‌ها در سالن‌های سینمای امارات مهیا خواهد شد اما همچنان تماشای برخی فیلم ها برای افراد زیر ۲۱ سال ممنوعیت دارد و تنها نسخه بین المللی آن ها در دسترس خواهد بود.

دفتر نظارت بر رسانه‌های امارات ضمن تایید این خبر در حساب توئیتر خود تاکید کرده نسبت به رعایت محدودیت سنی در تماشای فیلم ها نظارت جدی اعمال خواهد کرد.

سانسور پدیده رایجی در بین کشورهای عربی خاصه دول محافظه کار حاشیه خلیج فارس است و صحنه‌های فیلم‌هایی که پخش آنها در تقابل با آداب و ارزش‌های محلی باشد در مرحله مونتاژ کوتاه و حتی بطور کامل حذف می‌شود.

از فیلم‌های معروفی که تاکنون در امارات ممنوع بوده‌اند می توان به کمدی موزیکال «داستان وست ساید» استیون اسپیلبرگ اشاره کرد که در آن یک شخصیت «تراجنسی» نقش آفرینی می‌کند. یا صحنه ای از آخرین قسمت فیلم «جنگ ستارگان» موسوم به «خیزش اسکای واکر» که در سال ۲۰۱۹ به دلیل «بوسیدن عاشقانه» دو فرد همجنسگرا سانسور شد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

امارات عربی متحده که حدود ۹۰ درصد جمعیت آن را خارجی ها تشکیل می دهند سالهاست که برای ارائه نسخه‌ای «مدرن تر» و «ملایم تر» از قواعد و مقررات زندگی روزمره تلاش می کند و هدف نهایی خود را تبدیل شدن به «بازترین» کشور منطقه قرار داده است.

برای جذاب‌تر کردن کشور امارات، مسئولان این کشور تدابیر متعددی را اتخاذ کرده‌اند؛ از جمله آنها می‌توان به زندگی مشترک زیر یک سقف بدون عقد ازدواج، تسهیل مقررات مربوط به مصرف الکل و همچنین تسهیل در اخد اقامت بلند مدت این کشور اشاره کرد.

امارت همچنین بتازگی با تغییر روز تعطیل آخر هفته سعی کرده بیشتر به کشورهای غربی نزدیک شود. طبق تصمیم اخیرابوظبی از اول ژانویه آینده روزهای کاری ادارات دولتی از دوشنبه تا جمعه خواهد بود و یکشنبه‌ها مثل اکثر کشورهای اروپایی و غربی تعطیل است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شباهت دردسرساز رئیس جمهوری چین؛ نمایش فیلم پرفروش وینی پو در هنگ‌کنگ لغو شد

نمایش انیمیشن لایت‌یر در امارات به‌دلیل بوسه شخصیت‌های همجنسگرای فیلم ممنوع شد

انتشار فیلم پورن جعلی از نخست‌وزیر ایتالیا؛ جورجا ملونی به دنبال غرامت ۱۰۰ هزار دلاری است