کلیسا یا وصلت با نویسنده رمان‌های شهوانی؛ اسقف اسپانیایی دومی را برگزید و سلب اختیارات شد

عکس تزیینی است
عکس تزیینی است Copyright Vincenzo Pinto/ANSA
Copyright Vincenzo Pinto/ANSA
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اسقف اعظم منطقه سولسونا در بیانیه‌ای که به این منظور منتشر کرده می‌گوید تمام اختیارات مذهبی از اسقف ۵۲ ساله، نوول گوما سلب شده است.

آگهی

اسقف ۵۲ ساله‌ای در اسپانیا که با یک نویسنده رمان‌های شهوانی ازدواج کرده بود، از سوی اسقف اعظم اختیارات مذهبی خود را از دست داد.

اسقف اعظم منطقه سولسونا، جایی که خاویر نوول گوما به عنوان یک اسقف در آنجا حضور داشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که از روز شنبه نوول گوما از حضور در اداره مقدسات و مشارکت در آموزش‌های دینی و مذهبی چه به صورت عمومی و چه خصوصی محروم شده است. هرچند طبق این بیانیه او همچنان می‌تواند مقام خود به عنوان یک اسقف را حفظ کند، اسقفی که البته تقریبا تمام اختیاراتش را از دست می‌دهد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «خاویر نوول گوما، اسقف ممتاز در ۲۲ نوامبر با سیلویا کابالول در بارسلونا ازدواج کرد. ناگفته پیداست که هر روحانی که تصمیم به ازدواج بگیرد از وظایفی که داشته تعلیق می‌شود. بنابراین کلیسا تصمیم گرفته عنوان اسقفی نوول گوما را حفظ کند اما او دیگر اجازه نخواهد داشت که در وظایف مربوط به این سمت از جمله حضور در اداره مراسم مقدس، نقش آفرین باشد.»

در این بیانیه همچنین به قانون ۱۳۹۴.۱ کلیسای کاتولیک اشاره کرده که می‌گوید «هر روحانی که اقدام به ازدواج کند، حتی در صورتی که این ازدواج به صورت مدنی ثبت شده باشد، مشمول تعلیق می‌شود.»

ماجرای ازدواج این فرد که چند ماهی است در رسانه‌ها مطرح شده به موضوع آشنایی آقای گوما با زنی ۳۸ ساله که نویسنده رمان‌های شهوانی است، مربوط می‌شود. این اسقف ۵۲ ساله در ماه سپتامبر اعلام کرده بود که به دلیل آشنایی با این زن و عشقی که میان این دو ایجاد شده، تصمیم گرفته از جایگاه خود استعفا دهد. در حال حاضر این زوج در کنار یکدیگر زندگی مشترک خود را آغاز کرده‌اند.

از دیگر بخش‌های ساختارشکنانه این ماجرا، مطلقه بودن خانم کابالول ساله است. چرا که مسیحیان کاتولیک طلاق را نیز منع کرده‌اند و اجازه انجام چنین کاری را ندارند.

با این حال همکاران پیشین آقای گوما می‌گویند او یکی از شخصیت‌های بسیار محافظه‌کار و تندروی مذهبی بوده و پیش از این به خاطر دلایل تندش در مخالفت با ازدواج همجنس‌گرایان شناخته می‌شود و بسیاری از اینکه چگونه چنین فردی تصمیم به انجام چنین کار ساختارشکنانه‌ای بر اساس باورهای کلیسای کاتولیک بگیرد، شگفت‌زده هستند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کناره‌گیری به دنبال رابطه «دوپهلو» با یک زن؛ پاپ استعفای اسقف اعظم پاریس را پذیرفت

اسقف اعظم لیون از اتهام سکوت در برابر آزار جنسی در کلسیا تبرئه شد

پاپ دو اسقف شیلیایی متهم به سوء استفاده جنسی را خلع لباس کرد