ناسا برنامه پیاده‌روی دو فضانورد مستقر در ایستگاه بین‌المللی را لغو کرد

ایستگاه فضایی بین‌المللی
ایستگاه فضایی بین‌المللی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ناسا از به تعویق افتادن پیاده‌روی فضایی دو فضانورد مستقر در ایستگاه بین‌المللی که برای ۳۰ نوامبر (۹ آذر) برنامه‌ریزی شده بود، خبر داد.

آگهی

ناسا از به تعویق افتادن پیاده‌روی فضایی دو فضانورد مستقر در ایستگاه بین‌المللی که برای ۳۰ نوامبر(۹ آذر) برنامه‌ریزی شده بود، خبر داد.

سازمان فضایی آمریکا (ناسا) روز سه‌شنبه با انتشار پیامی توییتری اعلام کرد که به دلیل دریافت اطلاعاتی مبنی بر وجود خطر زباله‌های فضایی سرگردان، راهپیمایی فضایی شش ساعت و نیمه دو فضانورد مستقر در ایستگاه بین‌المللی را قرار بود با هدف جایگزین یک آنتن ارتباط رادیویی معیوب انجام شود، به تعویق انداخته است.

ناسا علت اتخاذ این تصمیم را کمبود فرصت کافی برای ارزیابی دقیق خطری عنوان کرد که ممکن است این دو فضانوردان را تهدید کند ولی در عین حال از اعلام منشا تولید این زباله‌ها امتناع کرد.

البته اواسط نوامبر، روسیه یکی از ماهواره‌های خود را در یک آزمایش موشکی منهدم کرد؛ آزمایشی که ابری از زباله را در فضا تولید کرد. با این وجود، روسیه ادعاهای مطرح شده مبنی بر این که آزمایش آنها ایستگاه فضایی بین‌المللی را به خطر انداخته است، رد کرده‌ است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این نخستین راهپیمایی فضایی کایلا بارون و پنجمین راهپیمایی توماس مارشبرن بود. این دو فضانورد در ۱۱ نوامبر سوار بر کپسول «کرو دراگون اندورنس» (Crew Dragon Endurance) که از سوی شرکت اسپیس‌ایکس ساخته شده، در قالب ماموریت کرو-۳(Crew-3) ناسا برای اقامتی شش ماهه وارد ایستگاه فضایی بین‌المللی شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رویای سفر به ماورای منظومه شمسی؛ «بادبان نوری» به واقعیت نزدیک می‌شود

پنج مشکل بازگشت به زمین از دید فضانورد فرانسوی؛ از مساله توالت تا دریازدگی

ناسا استخدام می‌کند؛ چگونه می‌توان فضانورد شد؟