نماینده روسیه در آژانس انرژی اتمی: آمریکایی‌ها فراموش کرده‌اند که ایرانی‌ها تحت فشار مقاومت می‌کنند

میخائيل اولیانوف، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین
میخائيل اولیانوف، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین Copyright AP Photo
نگارش از AP photo
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین می‌گوید اظهارات تهدید آمیز مقام‌های آمریکایی خطاب به ایران مفید نیست و می‌تواند به روند مذاکرات هسته‌ای در وین آسیب بزند.

آگهی

نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین می‌گوید تهدیدات ایالات متحده علیه ایران به مذاکرات هسته‌ای آتی آسیب می‌زند.

اظهارات دیپلمات روس پس از تهدید ایران توسط آمریکا بیان می‌شود. آمریکا تهدید کرده است اگر ایران همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را بهبود نبخشد، تنش‌های دیپلماتیک با تهران شدت خواهد یافت.

میخائيل اولیانوف، نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه ۲۶ نوامبر و در آستانه آغاز مذاکرات هسته‌ای در وین در نشست خبری مشترک با همتای چینی خود گفت: «من معتقدم این‌گونه اظهارنظرها نشان می‌دهد همتایان آمریکایی ما در حال از دست دادن صبر خود هستند اما ما بر این باوریم که باید احساسات خود را در این شرایط کنترل کنیم.»

ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه تهدید کرده بود که اگر ایران دست‌کم یکی از چندین مناقشه‌ای را که با آژانس دارد، مدیریت نکند، تنش‌ها با تهران افزایش خواهد یافت. مقام‌های آمریکایی همچنین تاکید ویژه‌ای روی عدم نصب دوربین‌های نظارتی آژانس در مرکز ساخت سانتریفیوژهای ایران در کرج دارند که در یک حمله خرابکارانه آسیب دیده است.

آقای اولیانوف که به عنوان نماینده روسیه در مذاکرات وین نیز حضور داشته همچنین بیانیه هیئت آمریکایی را غیر مفید خواند و افزود: «ما از چنین اظهارنظرهایی استقبال نمی‌کنیم. آمریکایی‌ها برای مدت طولانی با ایرانی‌ها مذاکره نکرده‌اند و شاید به همین دلیل فراموش کرده‌اند که ایرانیان تحت فشار کاری را انجام نمی‌دهند. اگر آنها را تحت فشار بگذارید، مقاومت خواهند کرد.»

بعد از بیش از ۵ ماه توقف مذاکرات هسته‌ای میان ایران و ۴+۱ بالاخره دولت ابراهیم رئيسی پذیرفته که بار دیگر به گفتگوها باز گردد و قرار است از روی ۸ آذر/ ۲۹ نوامبر مذاکرات بر سر توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ از سر گرفته شود.

تهران می‌گوید مواضع ایران در بازگشت به پای میز مذاکرات وین برای احیای برجام صریح و کاملا روش است و تمام تحریم‌های آمریکا نه تنها باید به صورت یکجا برداشته شود بلکه باید قابل راستی آزمایی نیز باشد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بیانیه آمریکا و سه عضو اروپایی برجام: تسریع فعالیت‌های هسته‌ای ایران فقط توجیه نظامی دارد

ایران برای پیگیری مذاکرات هسته‌ای و بازگشت به برجام اعلام آمادگی کرد

افزایش قدرت جناح‌های طرفدار سلاح هسته‌ای در ایران؛ دیپلمات‌های غربی نگرانند