بریتانیا حماس را سازمانی تروریستی اعلام می‌کند

حماس
حماس Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رسانه‌های بریتانیایی گزارش داده‌اند وزیر کشور قرار است هفته آینده تصمیم دولت مبنی بر معرفی حماس به عنوان یک سازمان تروریستی را به نمایندگان پارلمان اعلام کند.

آگهی

رسانه‌های بریتانیایی می‌گویند این کشور قصد دارد حماس را به عنوان یک گروه تروریستی در نظر بگیرد.

نشریات انگلیسی گزارش می‌دهند که پریتی پاتل، وزیر کشور بریتانیا که پیشتر درباره این موضوع صحبت کرده بود احتمالا این مسئله را به واشنگتن اعلام می‌کند و سپس روز چهارشنبه هفته آینده به صورت رسمی این موضوع را به اطلاع پارلمان این کشور خواهد رساند.

قرار گرفتن حماس در فهرست سازمان‌های ترورستی به این معنا خواهد بود هرگونه فعالیت این گروه در بریتانیا ممنوع خواهد و کسانی هم در این کشور به هر نحوی با این سازمان همکاری داشته باشند مرتکب عملی خلاف قانون شده‌اند. بریتانیا پیش‌تر فعالیت شاخه نظامی حماس را ممنوع اعلام کرده بود اما برنامه جدید دولت این کشور تمام بخش‌ها و همچنین فعالیت‌های مربوط به این گروه فلسطینی را شامل می‌شود.

این تصمیم دولت بریتانیا با استقبال نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائيل نیز مواجه شد. آقای بنت در حساب توییتری خود ضمن تشکر از لندن، حماس را یک گروه تروریستی نامید که افراد بی‌گناه در اسرائيل را مورد هدف قرار می‌دهد و به دنبال نابودی اسرائيل است.

رسانه‌های اسرائيلی پیشتر خبر داده بودند که بنت در حاشیه نشست تغییرات اقلیمی گلاسگو از بوریس جانسون خواسته بود تا حماس را به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قطر حقوق کارمندان حماس را از طریق ارسال سوخت به غزه پرداخت خواهد کرد

شلیک نخستین موشک از نوار غزه پس از ۳ ماه آتش‌بس؛ نگرانی از رویارویی دوباره حماس و اسرائیل

اسماعیل هنیه بار دیگر به عنوان رهبر حماس انتخاب شد