قانونگذاران لهستان با ساخت دیوار ضد مهاجرتی در مرز با بلاروس موافقت کردند

رأی مجلس لهستان برای ساخت دیوار ضدمهاجرتی در مرز با بلاروس
رأی مجلس لهستان برای ساخت دیوار ضدمهاجرتی در مرز با بلاروس Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

قانونگذاران لهستانی با ساخت سریع یک دیوار ۳۴۷ میلیون یورویی در مرز این کشور با بلاروس موافقت کردند تا ورشو بتواند راه عبور را به روی مهاجران غیرقانونی ببندد.

آگهی

قانونگذاران لهستان با ساخت سریع یک دیوار ۳۴۷ میلیون یورویی در مرز این کشور با بلاروس موافقت کردند تا ورشو بتواند راه عبور را به روی مهاجران غیرقانونی ببندد.

این طرح توسط دولت دست راستی لهستان پیشنهاد شده بود و اکنون برای اجرا فقط به تایید آندژی دودا، رئیس جمهوری این کشور نیاز دارد.

لهستان و دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس را متهم می‌کنند که مهاجران خاورمیانه و آفریقا را تشویق و کمک می‌کند تا از طریق مرزهای کشورش وارد اتحادیه اروپا شوند.

ورشو اعلام کرده که دولت لوکاشنکو به دنبال بی‌ثبات کردن کل اتحادیه اروپا به تلافی تحریم‌های غرب علیه بلاروس است.

پیشتر لهستان با کشیدن دیواری از سیم خاردار در مرزش با بلاروس و اعزام نیروهای بیشتر پلیس به این مناطق تلاش کرد تا موج مهاجرت را متوقف کند.

همچنین نیروهای مرزی لهستان با اتکا به قوانین این کشور، مهاجران از جمله خانواده‌های دارای فرزند را از مرز عقب می‌راندند. با وجود این لهستان نتوانسته است با این اقدامات مانع گذر پناهجویان از مرزش شود.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

بر اساس گزارش های منتشر شده، برخی از مهاجران که عمدتاً اهل عراق و سوریه هستند در نزدیکی مرز لهستان با بلاروس از فرط خستگی جان خود را از دست داده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترکیه به شهروندان سه کشور اجازه پرواز به بلاروس را نمی‌دهد

نجات بیش از ۲۰۰ مهاجر غیرقانونی در کانال مانش

هزاران پناهجو در مرز بلاروس با لهستان؛ بروکسل به دنبال تحریم‌های جدید علیه مینسک است