بقایای مرکز تولید شراب متعلق به ۱۵۰۰ سال پیش در اسرائیل کشف شد

کاوش در مرکز تولید شراب متعلق به دوران امپراطوری بیزانس در اسرائيل
کاوش در مرکز تولید شراب متعلق به دوران امپراطوری بیزانس در اسرائيل Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حضور دستگاه‌های شراب‌ساز متعلق به دوران حکومت هخامنشیان ایران بر این منطقه در حدود ۲۳۰۰ سال پیش نیز در طول این کاوش‌ها به اثبات رسید.

آگهی

مقامات اسرائیلی روز دوشنبه از «وسیع‌ترین» مرکز تولید شراب متعلق به دوران امپراتوری بیزانس در جنوب اسرائیل در نزدیکی نوار غزه رونمایی کردند. قدمت این مجموعه شراب‌سازی به حدود ۱۵۰۰ سال پیش بازمی‌گردد.

دستگاه‌های بزرگ شراب‌سازی، هزاران قطعه از خمره‌های شراب‌اندازی، کوره‌های خمره‌سازی، انبارهای بزرگ برای جاسازی و نگهداری از شراب از جمله امکانات تولید شرابی است که در کاوش‌های این محوطه تاریخی کشف شده است.

حفاری‌های باستانی که از دو سال پیش در شهر یاونه در مرکز اسرائیل آغاز شده تا کنون به اکتشاف تعداد زیادی شی باستانی منجر شده است. کاوش‌های اخیر نشان می‌دهد این شهر در حدود ۱۵۰۰ سال پیش یک مرکز مهم تولید شراب بوده است. در آن دوران، نوار غزه، شهر آشکلون در جنوب اسرائیل و یاونه شهرت خوبی در تولید شراب در سرزمین‌های حاشیه دریای مدیترانه داشتند.

به شبکه تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید.

حضور دستگاه‌های شراب‌ساز متعلق به دوران حکومت هخامنشیان ایران در این منطقه در حدود ۲۳۰۰ سال پیش نیز در طول این کاوش‌ها به اثبات رسید. این کشف نشان از قدمت صنعت تولید شراب در این منطقه دارد.

به گفته باستان‌شناسان، تولید شراب در این منطقه «صنعتی» بوده است و این مرکز قابلیت تولید سالیانه ۲ میلیون لیتر شراب را داشته است. آنها می‌گویند شراب این منطقه که شرابی سفید و سبک بوده، با نام «شراب غزه» به مصر، ترکیه، یونان یا حتی جنوب ایتالیا صادر می‌شده است.

اداره باستان‌شناسی اسرائیل از حفظ این مرکز باستانی خبر داد و اعلام کرد احتمال دارد در آینده این مرکز پذیرای عموم خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ویدئو؛ کشف تخم‌‌‌مرغ هزار ساله در کاوش‌های باستان‌‌شناسی در اسرائیل

ده رویداد باستان‌شناسی سال؛ از کشف مخفیگاه کاهنان مصر تا دیوار کهن ایران

اختلال پروازها در بحبوحه تنش ایران و اسرائیل؛ کارشناسان هوانوردی چه می‌گویند؟