درخشش تئاتر موزیکال مولن‌روژ در مراسم جایزه تونی ۲۰۲۱

موزیکال مولن روژ
موزیکال مولن روژ Copyright آسیوشیتد پرس
Copyright آسیوشیتد پرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این نمایش که براساس فیلم موزیکالی به همین نام ساخته شده داستان تماشاخانهٔ معروف مولن‌روژ را در پاریس ابتدای قرن روایت می‌کند،‌ هرچند آوازها و خط روایی به‌روز شده‌اند.

آگهی

تئاتر «موزیکال مولن‌روژ» در در ده رشتهٔ مختلف برندهٔ جوایز تونی سال ۲۰۲۱ شد. این نمایش موزیکال که براساس فیلمی به همین نام ساخته شده داستان تماشاخانهٔ معروف مولن‌روژ را در پاریس ابتدای قرن روایت می‌کند،‌ هرچند آوازها و خط روایی آن نسبت به فیلم سال ۲۰۰۱ به‌روز شده‌اند.

دست‌اندرکاران موزیکال «مولن روژ» از جمله موفق شدند جایزهٔ بهترین کارگردانی موزیکال، بهترین بازیگر مرد موزیکال، بهترین طراحی صحنه، بهترین طراحی لباس و بهترین طراحی رقص را از آن خود کنند.

نمایش «میراث» به کارگردانی متیو لوپز نیز جایزهٔ بهترین نمایش تازه را به همراه جایزه بهترین کارگردانی تئاتر، و بهترین بازیگر زن برد. این نمایش به زندگی همجنس‌گرایان در ابتدای قرن بیست‌ویکم می‌پردازد.

نامزدهای حاضر در مراسم امسال از میان ۱۸ نمایش و نمایش موزیکال که در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ بر صحنه رفته‌ بودند انتخاب شده بودند و در ۲۶ رشته با هم رقابت داشتند، درحالی که نامزدهای دورهٔ قبل جایزهٔ تونی از میان ۳۴ نمایش مختلف انتخاب شده بودند.

آسیوشیتد پرس
موزیکال مولن روژآسیوشیتد پرس

مراسم جایزهٔ تونی امسال که پس از ۱۸ ماه بسته بودن تئاترها به‌نوعی آغازگر بازگشایی تماشاخانه‌ها بود حدود ۴ ساعت به درازا کشید و با اجرای قطعاتی زنده از سه موزیکال برتر سال همراه بود.

آخرین مراسم تونی پیش از این در سال ۲۰۱۹ برگزار شده بود و پس از آن به‌سبب شیوع ویروس کرونا تمامی تئاترهای برادوی در نیویورک در مارس ۲۰۲۰ بسته شدند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

جایزهٔ نمایشی آنتوانت پری که به‌اختصار «جایزهٔ تونی» خوانده می‌شود هم‌ارز اسکار در سینما، ‌گرمی در موسیقی، و اِمی در تلویزیون است. جایزهٔ تونی هر سال از سوی انجمن نمایش آمریکا و انجمن صنفی تئاتر برادوی «به پاس درخشش در هنر نمایش» به هنرمندان تئاتر اهدا می‌شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برگزیدگان «امی ۲۰۲۱» معرفی شدند؛ سریال‌ نتفلیکسی «تاج» جوایز را درو کرد

تصاویری از پنجاهمین رژه سالانه هالووین نیویورک

رونمایی از ده‌ها خودروی جدید اسپرت و الکتریکی در جشنوارهٔ خودروی قطر