مارک زاکربرگ و پریسیلا چان یک میلیون و ۳۰۰ هزار دلار به ۱۱ گروه یهودی کمک کردند

مارک زاکربرگ و پریسیلا چان
مارک زاکربرگ و پریسیلا چان Copyright AP
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مارک زاکربرگ یهودی است و به گزارش رسانه‌های اسرائیلی در سال‌های اخیر آرام آرام به سراغ هویت خود رفته و «با خاخام‌ها و شخصیت‌های دانشگاهی یهودی درباره یهودیت و قوم یهود صحبت کرده است.»

آگهی

به گزارش رسانه‌های اسرائیلی مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیس‌بوک و همسرش پریسیلا چان، پزشک اطفال و خیر آمریکایی ویتنامی‌تبار، یک میلیون و ۳۰۰ هزار دلار به ۱۱ گروه یهودی کمک مالی کردند.

وبسایت ای‌جوییش فیلانتروفی (eJewish Philanthropy) بیستم سپتامبر در گزارشی اختصاصی و برای نخستین بار این خبر را به نقل از یکی از سخنگویان این زوج منتشر کرد.

بنا بر این گزارش، ۹ گروه از ۱۱ گروهی که مارک زاکربرگ و همسرش به آن‌ها کمک کرده اند، به خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان خدمات می‌دهند. یک موسسه دیگر مهمانی‌های شام شبت (شنبه) برگزار می‌کند و دیگری، به خانواده‌های یهودی کتاب رایگان می‌دهد.

مارک زاکربرگ یهودی است و به گزارش رسانه‌های اسرائیلی در سال‌های اخیر آرام آرام به سراغ هویت خود رفته و «با خاخام‌ها و شخصیت‌های دانشگاهی یهودی درباره یهودیت و قوم یهود صحبت کرده است.» ای‌جوییش فیلانتروفی زوج زاکربرگ را یک زوج یهودی معرفی کرده است.

سخنگوی مارک زاکربرگ و پریسیلا چان گفته است این دو نفر در سال‌های گذشته تعهدات شخصی داشتند اما این کمک‌های جدید تمایل آن‌ها برای آموختن و تعمیق رابطه با اجتماع یهودیان را تقویت می‌کند.

زوج زاکربرگ- چان که عمده سهام فیسبوک را در اختیار دارند از سال ۲۰۱۵ مشغول فعالیت‌های بشردوستانه شدند. این دو نفر با راه‌اندازی برنامه چان-زاکربرگ اعلام کردند ۹۹ درصد درآمدشان از فیسبوک را برای خرید آثار خیریه‌ها پرداخت خواهند کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سناتور آمریکایی بنیانگذار فیسبوک را مجبور به عذرخواهی از قربانیان شبکه‌های اجتماعی کرد

اعلام آمادگی ایلان ماسک و زاکربرگ برای مبارزه با یکدیگر در قفس

جنجال بر سر یهودستیزی در دانشگاه‌ها؛ رئیس هاروارد با اتهام «سرقت علمی» مجبور به کناره‌گیری شد