سبزهای جوان آلمان برای آینده‌شان مبارزه می کنند

سبزهای جوان آلمان برای آینده‌شان مبارزه می کنند
Copyright euronews
Copyright euronews
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دیوید شیپک: «من شخصا از زندگی در ۲۰ تا ۴۰ سال آینده می ترسم که به دلیل بحران های اکولوژیک و تغییرات اقلیمی دیگر آزاد نباشم و دیگر قادر به زندگی در این اکوسیستم نباشم. بنابراین یک سیاست سبز، سیاستی آینده نگر،‌آزادی ما را به جای به خطر انداختن، محافظت می کند.»

آگهی

شهر «دینکلزبول» را بعنوان زیباترین شهر قدیمی ایالت بایرن آلمان می شناسند که بطور سنتی سنگر محافظه کاران است. اما این بار پس از ۱۶ سال ریاست صدر اعظم آنگلا مرکل، سیاستمداران جوانی چون کاتارینا اسپارر و دیوید شیپک معتقدند که زمان تغییر فرار رسیده است.

کاتارینا اسپارر می گوید: «ما ۱۶ سال سکون و بی عملی را تجریه کردیم، عدم اقدام در زمینه حفاظت از آب و هوا، عدم اقدام در مورد عدالت اجتماعی و البته که ما باید در این زمینه ها بهتر عمل کنیم.»

در طول کارزار انتخابات آنها با افرادی روبرو می شوند که از تغییرات سبز حمایت می کنند اما با واکنش هایی نفرت آلود و خشم آلود هم مواجه می شوند. یکی از ملامت های مکرر این است که سبزها می خواهند همه چیز را ممنوع کنند.

کاتارینا اسپارر می گوید: «این سوال که چه کسی باید هزینه اش را بپردازد و همچنین موضوع ممنوعیت ها، اغلب موضوعاتی هستند که باید توضیح دهیم. و اینکه نه، شما هنوز می توانید از خودروی دیزلی تان استفاده کنید. نه اینجا در روستان این اتفاق نمی افتد که شما نتوانید از این نقطه به آن نقطه بروید. و اینکه ما روی حمل و نقل عمومی و یک شبکه راه آهن فعال و مسیرهای دوچرخه تاکید می کنیم.»

برای دیوید شیپک، این انتخابات، انتخابات اقلیمی است زیرا این آخرین فرصت برای تغییر و اطمینان از این است که آلمان به اهداف اقلیمی اش می رسد.

او می افزاید: «من شخصا از زندگی در ۲۰ تا ۴۰ سال آینده می ترسم که به دلیل بحران های اکولوژیک و تغییرات اقلیمی دیگر آزاد نباشم و دیگر قادر به زندگی در این اکوسیستم نباشم. بنابراین یک سیاست سبز، سیاستی آینده نگر،‌آزادی ما را به جای به خطر انداختن، محافظت می کند.»

در مبارزه با تغییرات آب و هوایی، هر روز اهمیت دارد، به همین دلیل دیوید شیپک به همراه نه نفر دیگر و مجموعه اقدام محیط زیستی آلمان علیه ایالت بایرن شکایت کرده‌اند.

دیوید شیپک می افزاید: «در پی شکایت اقلیمی موفق علیه قانون فدرال حفاظت از اقلیم، من فهمیدم که از نظر قانونی می توان خواستار حفاظت از اقلیم بعنوان یک حق از سوی نسل ما شد.»

ادعای آنها این است که اقدام کنونی حفاظت از اقلیم ایالت بایرن به اندازه کافی دقیق نیست بنابراین بی اثر است.

دیوید شیپک می گوید: «طبق قانون ما باید مشخص کنیم که تا چه سالی و در کدام بخش مثلا در بخش حمل و نقل، به چه میزان می توانیم کربن را کاهش دهیم. زیرا تننها زمانی که مسیرهای کاهش را بطور قانونی مشخص کنیم می توانیم برنامه ریزی کنیم که چه اقداماتی در چه زمانی باید انجام شود.»

برای کاتارینا و دیوید، ماجرا بزرگتر از سیاستگذاری هاست، ماجرا به آینده یک نسل مربوط است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اجلاس تنوع زیستی در چین؛ تنوع زیستی در سراسر جهان در خطر است

انتخابات آلمان؛ کمبود مسکن و تقاضا برای متوقف کردن رشد اجاره بها

آلمان دستیار یک سیاستمدار حزب راست افراطی را به اتهام جاسوسی برای چین بازداشت کرد